Fout na fout @ nieuwe server.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
AHD

Fout na fout @ nieuwe server.

Bericht door AHD » 15 dec 2011, 18:25

M'n hoster heeft m'n hostingpakket, en dus ook m'n phpBB 3.0.9, verhuisd naar een server met Direct Admin. En sindsdien krijg ik fout na fout.

Als er een post word gepost staat er bijvoorbeeld:

Algemene fout
SQL ERROR [ mysql4 ]
Field 'post_edit_reason' doesn't have a default value [1364]
Een SQL-fout deed zich voor tijdens het samenstellen van deze pagina.

Nu ben ik al dagen aan het googelen. En aan het lezen. Ook op phpbb.nl. Maar ik snap maar niet hoe ik deze en soortgelijke fouten kan maken. Ik heb ook het goede bestand gedownload van deze link: '' http://www.phpbb.com/kb/article/doesnt- ... lue-errors '', regel verwijderd, geupload, erheen gegaan en daarna verwijderd. Maar de fouten zijn er nog steeds. Ik snap ook niet wat dat mysql_upgrader.php doet en laat zien. Want ik heb 0% verstand van Mysql. Ik weet wel hoe ik Phpmyadmin kan openen...

Ik hoop dat jullie z.s.m. op dit topic reageren.

forum_kalimbu
Contacteer:

Re: Fout na fout @ nieuwe server.

Bericht door forum_kalimbu » 16 dec 2011, 17:51

ik heb dit ook gehad voor de foutmelding [1364] ook na verhuizing Server.
Wat ik gedaan heb, via PHPmyAdmin, ieder field opgezocht in de data base met de foutmelding.
Vevolgens voor (zoals in jouw bericht 'post_edit_reason') ieder BLOB veld, het NULL veld van NOT NULL naar NULL gezet.
Daarna met backspace de zelfde forumhandeling die eerst foutmelding gaf herhaald.
Iedere foutmelding vervolgens zoals hiervoor gewijzigd en uiteindelijk liep alles gewoon weer.
Ook kreeg ik foutmeldingen over de varchar(xx), ook die heb ik op NULL gezet.

Ger
Contacteer:

Re: Fout na fout @ nieuwe server.

Bericht door Ger » 19 dec 2011, 14:23

De output van mysql_upgrader.php moet je uitvoeren via phpMyAdmin. Zoals er ook staat:
This will cause the script to scan your database and then provide the correct schema for your MySQL version. As such it will output a list of SQL queries which can This is an essential step.
One of the above three options MUST be performed to actually repair your database.

Gesloten