nieuw geregistreerde gebruikers

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
gabbermaikel

nieuw geregistreerde gebruikers

Bericht door gabbermaikel » 08 dec 2011, 01:21

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum: alleen andere look
    Wanneer ontstond het probleem?meteen
    phpBB versie:3.0.9

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Het probleem wat ik eigenlijk vandaag uitgevonden heb is dat het nieuw geregistreerde gebruikers ding niet of niet goed werkt op mijn forum. Ik heb hem op 1 bericht staan en de nieuwe leden komen ook prima in die groep voor nieuwe leden en gaan er ook automatisch uit.
Maar waarom kan ik voor deze leden niet speciale forum permissies toepassen? ik stel ze wel in zodat de nieuwe leden alleen in het voorstel deel een bericht zouden kunnen plaatsen. Maar omdat ze volgens mij ook meteen in gewoon geregistreerde gebruikers staan haalt dat dus niks uit.

Is hier ook een simpele oplossing voor of is dit onmogelijk?

Marieke P

Re: nieuw geregistreerde gebruikers

Bericht door Marieke P » 02 jan 2012, 13:14

Ik liep vandaag tegen hetzelfde probleem aan en jammer dat hier dus nog geen oplossing voor staat.
Zou het heel graag willen weten want nu kun je gasten wel uitsluiten maar ik zou nieuwe leden ook niet meteen volledige toegang willen verlenen.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 02 jan 2012, 16:02

Je moet dan voor de forums die ze niet mogen zien of niet in mogen posten de betreffende persmissies op "nooit" zetten voor de nieuw geregistreerde gebruikers. Een "nooit" overschrijft een "Ja" die toegekend wordt vanuit een andere gebruikersgroep.

David
Contacteer:

Bericht door David » 02 jan 2012, 16:05

Het is eigenlijk best simpel, heel toevallig zat ik deze week ook met dergelijk probleem.

Voor de forums die "nieuw geregistreerde gebruikers" niet mogen zien, stel je de forum permissies in op NOOIT. Zo worden de permissies van de "geregistreerde gebruikers" genegeerd. En dat is dan meteen jullie oplossing.

Ger was net iets eerder :mrgreen:
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten