Fouten bij overstap naar andere ISP

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
forum_kalimbu
Contacteer:

Fouten bij overstap naar andere ISP

Bericht door forum_kalimbu » 16 nov 2011, 14:41

• Adres van je forum: http://zeg ik even niet
    Event. modificaties op je forum: Wegens verhuizing ISP, forum opnieuw opgezet
    Wanneer ontstond het probleem? Na activatie van basis-forum
    phpBB versie:3.0.9

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? oude forum, had enkele mods geinstalleerd, waar ik vanaf wil, dus schoon beginnen
    Wat is het probleem?
Krijg na de ISP verhuizing en installatie van de nieuwste versie-309 een foutmelding wanneer ik een [via Onderhoud => Database] "Hestel" uitvoer;
  • SQL ERROR [ mysql4 ]

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' PHP Notice: in file /includes/acp/acp_database.php o' at line 1 [1064]

SQL

<b>[phpBB Debug] PHP Notice</b>: in file <b>/includes/acp/acp_database.php</b> on line <b>532</b>: <b>ob_start(): output handler 'ob_gzhandler' conflicts with 'zlib output compression'</b><br /> # # phpBB Backup Script # Dump of tables for kalimbubb_ # DATE : 05-11-2011 14:47:18 GMT # # Table: <verbogen gemaakt>bb_acl_groups DROP TABLE IF EXISTS <verbogen gemaakt>bb_acl_groups

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysql.php
    LINE: 175
    CALL: dbal_mysql->sql_error()

FILE: includes/acp/acp_database.php
    LINE: 330
    CALL: dbal_mysql->sql_query()

FILE: includes/functions_module.php
    LINE: 507
    CALL: acp_database->main()

FILE: adm/index.php
    LINE: 74
    CALL: p_master->load_active()

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met dit probleem(en hoop dat dit de enige foutmelding gaat zijn.

forum_kalimbu
Contacteer:

Re: Fouten bij overstap naar andere ISP

Bericht door forum_kalimbu » 18 nov 2011, 10:55

Niemand die een oplossing kan bedenken?
Ik heb echt weinig verstand van dit php gebeuren en zie in de aangegeven "LINE:" echt niets wat er fout kan zijn

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 18 nov 2011, 17:18

Begrijp ik het goed dat je een database backup probeert te herstellen of probeert te importeren?
Volgens mij is namelijk die backup niet goed gegaan ...
You have an error in your SQL syntax
Hoe heb jij de backup gemaakt?
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 18 nov 2011, 17:21

Je probeert dus een backup terug te plaatsen in een forum als ik het goed begrijp.

Paar vraagjes.

Hoe heb je de backup gemaakt en hoe heb je hem terug geplaatst?
De forumversie waar de database toen op draaide was is die gelijk aan de versie waarin je hem terug plaatst?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

forum_kalimbu
Contacteer:

Bericht door forum_kalimbu » 20 nov 2011, 13:06

Kevin schreef:Je probeert dus een backup terug te plaatsen in een forum als ik het goed begrijp.

Paar vraagjes.

Hoe heb je de backup gemaakt en hoe heb je hem terug geplaatst?
De forumversie waar de database toen op draaide was is die gelijk aan de versie waarin je hem terug plaatst?
mijn ik noem het maar even oude forum, draaide op 3.0.9. Had hier voorheen enkele mods aangemaakt die nooit gewerkt hebben. van de toen lopende database, backups gemaakt in het forum, maar ook gedowned naar mijn PC.
In het nieuwe forum, ook de 3.0.9 in maagdelijke uitvoering geinstalleerd op het toegangs-IP na (binnen config.php), heb ik alles gelijk gehouden incl de databasenaam).
Vervolgend mijn PC backups naar de store-map gecopied en via het beheerderspanel de "Herstel" geklikt.
Foutmeldingen zoals eerder gemeldt, verschijnen.
Ook andere backups geprobeerd, ook alleen data BU.

wordt langzamerhand radeloos.
Note; ik heb inmiddels een TIJDELIJK forum lopend met 'Noodmeldingen", maar zonder gebruikers en zonder berichten

forum_kalimbu
Contacteer:

Bericht door forum_kalimbu » 20 nov 2011, 14:03

FreakyBlue schreef:Begrijp ik het goed dat je een database backup probeert te herstellen of probeert te importeren?
Volgens mij is namelijk die backup niet goed gegaan ...
You have an error in your SQL syntax
Hoe heb jij de backup gemaakt?
Hopelijk wordt eea duidelijk met mijn voorgaand bericht.

forum_kalimbu
Contacteer:

Opgelost: Fouten bij overstap naar andere ISP

Bericht door forum_kalimbu » 08 dec 2011, 13:45

Intussen, na lang overleg, probeerseltjes en handelen met mijn nieuwe ISP, lijken de eerder genoemde problemen opgelost.
Ik heb mijn oude forum weer terug en probeer nu in de debugmodus weer up-to-date te krijgen.
Jammer, dat het phpbb.nl niet of nagenoeg geen ondersteuning heeft (kunnen) gegeven, zelfs geen indicatie heeft kunnen geven in mijn probleemoplossing.

Gesloten