forum opnieuw install met behoud van forums en leden enz

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
maan2

forum opnieuw install met behoud van forums en leden enz

Bericht door maan2 » 04 nov 2011, 09:38

Hallo,
Op mijn huidige forum zitten wat fouten in, ooit ontstaan na installatie van de NVgallery en nu kan niet updaten naar 309 en nog wat foutjes dus ik wil alles opnieuw installeren met behoud van berichten en leden, mijn blog, chat enz

Heb dus een testforum geinstalleerd en inmiddels is de blog met inhoud terug en werkend (phpbb_blogs)
De chat werkt ook weer
De forum topics heb ik middels de DB tabellen ook netjes terug ( phpbb_forums)
Wat niet lukt is nu bijv de privmsgs inhoud terug te krijgen, de tabel in de db is wel gelukt om deze te renamen naar de nieuwe forum voorvoegsel ( niet zo moeilijk) maar de inhoud ervan is er niet.
Moet zeggen dat ik op dit moment nog niet de rest van de opties heb geprobeerd, dus ook de phpbb_folder, rules, to, maar die komen straks wel

Mijn vraag hierbij is : is er ergens een handleiding oid waarin staat welke DB mappen een bepaalde inhoud vertegenwoordigen zodat het wat makkelijker wordt om een selectie te maken voor het overzetten?
Of misschien heeft iemand dit ooit al uitgevogeld en ergens geplaats? ik kon het iig niet vinden.

FreakyBlue
Contacteer:

Re: forum opnieuw install met behoud van forums en leden enz

Bericht door FreakyBlue » 07 nov 2011, 13:58

In dit soort situaties kan je het beste het volgende stappenplan volgen i.p.v. met de database te 'rommelen'.
Upload uit een nieuw phpBB pakket de volgende bestanden:
- alle bestanden uit de root folder behalve het config.php bestand
- de mappen ./adm, ./includes, ./languages, ./styles

Op dat moment heb je weer een basic phpBB forum. Vervolgens installeer je de modificaties weer die je op het forum wilt hebben. Let wel, voor de modificaties die al geinstalleerd waren hoef je de database edits niet uit te voeren. Deze zijn namelijk nog in tact!
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

maan2

Re: forum opnieuw install met behoud van forums en leden enz

Bericht door maan2 » 07 nov 2011, 14:48

Oke tnx.

Gesloten