Forum met alleen gasten mogelijk?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Jilt

Forum met alleen gasten mogelijk?

Bericht door Jilt » 26 okt 2011, 10:48

Beste forummers,

Ik overweeg een phpBB-forum toe te voegen aan een website voor mensen die op ad hocbasis samen musiceren. In dit forum kunnen ze zoeken naar ensembleleden, muziekinstrumenten kopen/verkopen, of gewoon ergens over discussiëren.

Mijn vragen zijn:
- Kan met phpBB een dergelijk forum worden gemaakt, vooropgesteld dat de gebruikers zich niet hoeven te registreren? Ik wil het namelijk zo laagdrempelig mogelijk maken.
- Als het kan, zijn er dan serieuze beperkingen die het gebruik van het forum juist weer hoogdrempelig maken?

Alvast dank voor jullie antwoord!

Mvg,
Jilt

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Forum met alleen gasten mogelijk?

Bericht door FreakyBlue » 28 okt 2011, 19:28

Ja hoor, dat is mogelijk. Ik raad het je wel af.

Ik vraag me ook af waarom het registreren (wat 1 minuut kost) zo'n hoge drempel opwerpt.
Het voorkomt namelijk voor jou als beheerder en eigenaar een hoop zorgen.
Als jij je forum open zet voor gasten die mogen reageren, geef ik je op een blaadje dat je forum in no time vol staat met zeer ongewenste berichten. Internet kent naast jouw gewenste publiek namelijk een hele grote schare mensen die je juist niet op je forum wilt hebben. En registreren is juist de eerste drempel om deze ongewenste gasten buiten de deur te houden. En dat is nu juist een maatregel die de kwaliteit van je forum laat toenemen waar jouw publiek je juist weer dankbaar moet zijn ;)
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Gesloten