Database wil niet inlezen. Opgelost!!

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
nemcis

Database wil niet inlezen. Opgelost!!

Bericht door nemcis » 27 okt 2011, 15:38

• Adres van je forum: http://breimachineforum.tipp2001.nl
    Event. modificaties op je forum:mogelijk gehackt van de week
    Wanneer ontstond het probleem?zondag jl.
    phpBB versie:3.x

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Ik heb de nieuwste versie van de site gedownload en geinstalleerd en probeer de database te herstellen maar het backup bestand wil niet inlezen.
Mogelijk dat ik er een oudere versie van het script op had staan, maar het probleem is dus dat ik niet weet welke, zodat ik niet deze versie opnieuw kan installeren en daarna updaten.
Laatst gewijzigd door nemcis op 29 okt 2011, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Database wil niet inlezen.

Bericht door Paul » 27 okt 2011, 17:05

Welke foutmelding krijg je precies,

nemcis

Bericht door nemcis » 27 okt 2011, 17:09

Ik krijg een timeout, dat het langer duurde als 30 seconden om de gegevens op te halen

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 27 okt 2011, 18:07

Dat komt hoogstwaarschijnlijk doordat je database te groot is en deze tegen de timout van meestal 30 seconden van de PHP instellingen op de server van je hoster vastloopt.

De makkelijkste weg zou zijn als de hoster deze limiet tijdelijk voor je wil verhogen, maar vermoed niet dat ze daar aan beginnen, maar je zou het kunnen vragen :)

Grote database's worden op verschillende manieren gebackupt, en teruggezet. Ik denk dat je in dit geval thuis op je pc tijdelijk een server zou kunnen inrichten, met apache/mysql/php/phpmyadmin.

Daar zet je dan phpbb op, verhoogt in de php.ini de timeout tot oneindig en op de thuisserver doe je een restore via phpbb.

Daarna maak je via phpmyadmin een backup, en deze kan je via Bigdump.php dan weer terugzetten op je server, dit script doet een restore, maar omzeilt de php timeout.

nemcis

Bericht door nemcis » 27 okt 2011, 18:10

Dat klinkt allemaal heel logisch en praktisch, maar helaas ben ik, vrees ik, lang niet technisch genoeg om dat allemaal zelf voor elkaar te krijgen :oops:

nemcis

Bericht door nemcis » 29 okt 2011, 10:50

Dit is helemaal opgelost dank zij de geweldige inzet van photodrome
Waarvoor nogmaals mijn hartelijke dank

Gesloten