Forum van server veranderen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
LiNkErT

Forum van server veranderen

Bericht door LiNkErT » 12 apr 2010, 19:20

• Adres van je forum: http://www.linkwoodarmy.be/forum.index.php
    Event. modificaties op je forum: /
    Wanneer ontstond het probleem? /
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Neen
    Wat is het probleem?
Ik wil ons forum naar http://www.kwslinkhout.be verhuizen, aangezien http://www.linkwoodarmy.be binnenkort offline gaat. Ik heb alles al in het nieuwe domein gekopieerd, maar ik veronderstel dat ik ergens die instellingen moet veranderen ofzo om het forum te doen werken op kwslinkhout.be, want dat doet het momenteel niet.
..

PhilipvD

Re: Forum van server veranderen

Bericht door PhilipvD » 12 apr 2010, 19:41

Als je je database + bestanden allemaal correct hebt overgezet en config.php hebt aangepast met de nieuwe inloggevens van je nieuwe website, dan zou in principe je forum al moeten werken.

Wat je dan nog moet wijzigen zijn de cookie en serverinstellingen via het beheerderspaneel naar de nieuwe domeinnaam zodat de pagina's goed worden doorverwezen e.d.

Wat werkt er in jouw geval niet goed, krijg je foutmeldingen?

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 12 apr 2010, 20:08

Controleer op PHP aan staat. Bij sommige providers (o.a. mijn oude) moet je dit voor iedere map apart aanvragen.

LiNkErT

Bericht door LiNkErT » 12 apr 2010, 22:03

Momenteel krijg ik dit:
General Error
SQL ERROR [ mysqli ]

Table 'kwslinkhout_be.phpbb_config' doesn't exist [1146]

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.
Ik heb dus alle bestanden overgezet, ik heb de config.php aangepast. Ik heb ook het cookie-domein aangepast en de serverinstellingen in het beheerderspaneel.

Edit: ik vermoed dat ik de database nog moet overzetten, maar hoe doe ik dat? want dat gebeurt ergens in het configuratiescherm van mijn domeinbeheerder, niet?

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 13 apr 2010, 07:45

Klopt, kijk eens in het controlepaneel van je host of je toegang kunt krijgen tot phpMyAdmin, selecteer de database van je forum en ga dan naar het tabblad 'Exporteer'.
Als je database erg groot is, is het handig om het programma bigdump te gebruiken om hem te plaatsen bij je nieuwe host.
Hier vind je een handleiding hoe dit in zijn werk gaat. Weliswaar een handleiding van een andere host maar ik kan zo snel even geen andere vinden in het Nederlands ;)

Succes!

LiNkErT

Bericht door LiNkErT » 13 apr 2010, 20:31

Het is in orde, bedankt voor alle hulp! :bier:

DickB

Bericht door DickB » 21 okt 2011, 14:46

Ik heb al mijn domeinen bij 1 host staan.
Nu moet ik alleen het forum uit de ene domeinmap naar de andere verplaatsen, kan dat zondermeer of moet ik nog iets aanpassen voor of nadien?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 21 okt 2011, 15:04

Als je even zoekt op "Verhuizen" op deze site kom je zeker tegen wat je allemaal moet doen bij een verhuizing.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

DickB

Bericht door DickB » 21 okt 2011, 15:22

Bedankt Kevin

Gesloten