Converteren van PHPBB 2.0 naar PHPBB 3.0: er gebeurt niks

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Anke

Converteren van PHPBB 2.0 naar PHPBB 3.0: er gebeurt niks

Bericht door Anke » 19 sep 2011, 10:22

• Adres van je forum: *forumadres verwijderd*
    Event. modificaties op je forum: nee, alleen NL language pack
    Wanneer ontstond het probleem? vanmorgen
    phpBB versie: was voor het updaten 2.0.21, is nu 3.0.9

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? update naar PHPBB 3.0
    Wat is het probleem? Installatie verloopt foutloos. Maar de conversie werkt niet: er wordt eenvoudigweg niets geconverteerd (zonder foutmelding). Gevolg: een forum met 0 onderwerpen en 0 gebruikers
Ik volg de conversiehandleiding op http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Co ... aar_phpBB3.

Eerst probeerde ik de korte manier ("ja" aangeven bij "Vernieuw de pagina om met de conversie door te gaan"). Stap 1 t/m 7 komen keurig en snel voorbij, lijkt allemaal prima. Echter worden dus de onderwerpen, gebruikers enz enz niet geconverteerd.

Vervolgens dus maar de andere manier geprobeerd: "nee" aangeven bij "Vernieuw de pagina om met de conversie door te gaan".
Het gaat dan mis bij dit scherm:

Bezig met starten conversieproces
Bezig met converteren van de configuratie:
Klaar
Bezig met uitvoeren van voorverwerkingsfuncties/queries:
Klaar

(deze paar regels zijn dus nog OK, maar de rest van ditzelfde scherm niet:)

Bezig met vullen tabellen --> leuk dat-ie dat schrijft, maar er is geen enkele voortgang (staat nu al zeker een half uur, terwijl ik het nu al minstens voor de 3e keer probeer)
Bezig met vullen tabel *tabelnaam verwijderd*:
skip_rows = 0:
Bezig met vullen tabel *tabelnaam verwijderd*:
skip_rows = 0:
(enzovoort voor de rest van de lijst)

Hoe krijg ik de converter zo ver dat-ie wel converteert?
Laatst gewijzigd door Anke op 19 sep 2011, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Anke

Re: Converteren van PHPBB 2.0 naar PHPBB 3.0: er gebeurt nik

Bericht door Anke » 19 sep 2011, 12:05

Probleem is inmiddels opgelost, ik had een paar out-of-date gegevens gebruikt, heb ze inmiddels gevonden via config.php

Gesloten