'Geregistreerde gebruikers' overrulet 'Nieuw geregistreerd'

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Petur

'Geregistreerde gebruikers' overrulet 'Nieuw geregistreerd'

Bericht door Petur » 17 sep 2011, 21:29

• Adres van je forum: http://thenextgen.eu
    Event. modificaties op je forum: Nagenoeg niets. Enkel een Announcements-mod en wat extra stijlen
    Wanneer ontstond het probleem? -
    phpBB versie: 3.0.8

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Neen.
    Wat is het probleem? De leden op mijn forum kennen elkaar over het algemeen al een aantal jaar. Er worden op mijn forum dus ook prive-dingen besproken. Nieuwe leden zijn daarom wel welkom, maar we willen eerst weten wat voor vlees we in de kuip hebben. Sinds 3.0.6 bestaat de Nieuw geregistreerde gebruikers-groep. Je kunt hier een postcount en permissies aan hangen. Ik heb daarom ingesteld dat enkel het voorstelforum voor deze groep zichtbaar is. Echter wordt een nieuw geregistreerde gebruiker ook automatisch lid van de Geregistreerde gebruikers-groep. En het blijkt dat de permissies van deze groep de permissies van de Nieuw geregistreerde gebruikers-groep overheerst. Als ik niets doe na de registratie, kan de gebruiker alle subfora zien; hij/zij krijgt de permissies van de Standaard gebruikers-groep. Als ik de gebruiker uit deze groep zet, krijgt hij/zij wel de permissies van de Nieuw geregistreerde gebruikers-groep.

Mijn vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat een nieuw geregistreerde gebruiker niet automatisch ook in de standaard gebruikers-groep komt? Of: Hoe zorg ik ervoor dat deze permissies de permissies van de nieuw geregistreerde gebruikers-groep niet overrulet? In de registratie-instellingen heb ik al ingesteld dat de nieuw geregistreerde gebruikers-groep standaard moet zijn voor iedere nieuw geregistreerde gebruiker.

Bij voorbaat dank!
.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: 'Geregistreerde gebruikers' overrulet 'Nieuw geregistree

Bericht door Paul » 18 sep 2011, 07:12

Je moet nooit gebruiken als permmissies voor de nieuw geregistreerde gebruikers, in plaats van nee.

Gesloten