Kleur en stijl

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
fenna

Kleur en stijl

Bericht door fenna » 16 sep 2011, 08:32

• Adres van je forum: http://www.debeatrijsroedel.be/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Voor mijzelf na de installatie, toen ik de kleuren wilde aanpassen, dit lijkt enorm moeilijk! Na het zien in de handleiding dat ik dit best rechtstreeks in de file colours.css zou doen, maar ik zie bitter weinig zaken veranderen. Enkel als ik in de map images van de stijl enkele files open en aanpas van kleur zag ik dit veranderen. Ik wil absoluut geen blauwe kleuren, maar wel groen (wat donker blauw is zou donkergroen moeten worden, wat lichtblauw is, wil ik graag in een heel erg licht groen omzetten, teksten zie ik liefst in een zwarte kleur (buiten de teksten die natuurlijk op een donkergroen zouden vallen, die wil ik gewoon wit houden.

Ik geraak er echt niet uit, het forum zou zowat de belangrijkste compontent zijn op onze website, ... Ben al dagen aan het proberen om die kleurcodes aan te passen, maar zoals gezegd zie ik op mijn forum amper iets veranderen, er zijn zoveel code dat ik niet meer weet hoe en waar, ...
    phpBB versie: Onlgans gedownload, dus de laatste versie veronderstel ik, in ieder geval 3

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja zoals vermeld in de mapvan de stijlen dus de colours.css file en ook in de map images, afbeeldingen andere kleur gegeven, maar het haalt niet veel uit
    Wat is het probleem?
Omschreef ik reeds hierboven. Voor mij is dit een probleem. In het verleden had ik al eens een forum van phpbb, en toen was dit zoveel makkelijker om de kleuren aan te passen, nu is het blijkbaar een enorme job geworden. Er staan zoveel kleurcodes in, dat je al niet zomaar weet welke kleur welke code inhoudt, ik probeerde de codes eerst in photoshop in te geven zodat ik wist welke kleur een code was.
Enkel het aanpassen van afbeeldingen naar een andere kleur zie ik meteen doorgevoerd worden, maar dat is het dan ook. De tijd begint te dringen voor mij want de site zou bijna gelanceerd moeten worden.

Ik zie op jullie site bvb wel dat er andere sites zijn met bepaalde stijlen, ... misshien is er daar een stijl bij die wel gebruik maakt van een groene kleur die interessant is voor me? Maar dan is het probleem blijkbaar dat die allemaal in het Engels zijn?
Hoe kan ik verder gaan aub?

Tekst zou ik liefst in het zwart zien (zoals ook hierboven reeds vermeld, op donkergroene kleur liefst in het wit, op lichtgroen en op wit mag dit in zwarte kleur).

Mijn forum staat helemaal in de beginfase, heb er zelf nog geen topics of andere dingen op gezet, ik wilde eerst de hele kleuren veranderen, maar het gaat me niet af, het lukt me niet. Na dagen proberen, prutsen, testen, ... ben ik de wanhoop nabij als het ware. Hopelijuk kan iemand hier mij helpen? Met vriendelijke dank

FreakyBlue
Contacteer:

Re: Kleur en stijl

Bericht door FreakyBlue » 16 sep 2011, 15:09

Heb je wel nadat je het bestand colours.css hebt gewijzigd de theme bestanden vernieuwd in het beheerderspaneel onder de TAB Stijlen (anders zie je namelijk de wijzigingen niet in het uiterlijk van je forum)? Dat bestand regelt namelijk inderdaad de kleuren van je forum.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

fenna

Re: Kleur en stijl

Bericht door fenna » 16 sep 2011, 21:24

Fantastisch!!!
Dit had ik inderdaad NIET gedaan!!! Nu zie ik wel al andere kleuren tevoorschijn komen.
Om de tekstkleuren aan te passen, gebeurt dit ook allemaal in die colours.css file aub? Het nblijft nog steeds een heel docuemtn natuurlijk, maar nu içk weet dat ik ook via het controlepaneel het thema moet vernieuwen, ...

Maar had daarom graag even meteen gevraagd of dus ook de tekstkleur in die file aangepast kan worden, alsook link kleuren etc? Dank u vriendelijk voor uw support!

Gesloten