Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
albert_ter
Bericht
door albert_ter » 07 sep 2011, 21:00
- Adres van je forum: http://
nog niet online
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem?
bij installatie
phpBB versie:
3.0.9
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
nee
Wat is het probleem?
Ik krijg na installatie de melding "Could not find required extension [memcache] for the ACM module"
Na wat zoeken ben ik er in geslaagd om een phpinfo te doen en op deze lijst komt de phpmodule memcache inderdaad niet voor. Ik heb de provider (simple hosting) gevraagd deze module te installeren, maar krijg na lang heen en weer mailen het antwoord dat dit niet mogelijk is op een shared server omdat andere gebruikers er last van kunnen krijgen.
Wie kan mij hier iets over zeggen. Is memcache in phpbb eventueel ook uit te schakelen?
Albert.
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 08 sep 2011, 10:41
Memcache staat standaard niet eens aan, hoe heb je het aangezet?

-
albert_ter
Bericht
door albert_ter » 08 sep 2011, 11:43
Dag Paul,
Ik heb alleen maar de installatie gevolgd en daarbij niets aan of uit gezet.
Vraag is of het uit te zetten is. Heb jij een idee misschien?
Albert
-
Paul
- Beheerder

-
Contacteer:
Bericht
door Paul » 08 sep 2011, 13:39
Je moet in jje config.php memcache in file veranderen. Maar zoals ik al zei, dit is niet standaard bij een nieuwe installatie, dus je moet ergens iets aangepast hebben

.
-
albert_ter
Bericht
door albert_ter » 10 sep 2011, 08:44
Ben even met andere dingen bezig, maar ga het begin volgende week proberen. Zal het resultaat nog wel even posten. Tot zo ver bedankt.
Laatst gewijzigd door
Paul op 10 sep 2011, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link voegt niets toe.
-
albert_ter
Bericht
door albert_ter » 14 sep 2011, 22:00
Probleem is opgelost en het bleek uiteindelijk niets te maken te hebben met memcache.
Ik heb alle files verwijderd en daarna opnieuw op de server geplaatst. De eerste keer heb ik filezilla gebruikt in de autodetectie, de tweede keer handmatig ascii en binary. Toen ik het daarna opnieuw probeerde kon ik de installatie normaal doorlopen.
Conclusie is dus dat er kennelijk iets mis is gegaan bij de upload. Om een of andere duistere reden werd een foutmelding getriggerd die om memcache ging vragen.
Topic gesloten.