aanhoudende problemen met het forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Ger
Contacteer:

Re: aanhoudende problemen met het forum

Bericht door Ger » 03 aug 2011, 20:55

Tja, dan kom ik toch weer uit op mijn eerdere suggestie: de server lijkt het gewoon niet aan te kunnen. Heb je al geprobeerd wat ik daar aangeef? Want daar heb je nooit meer op gereageerd...

Vicky

Bericht door Vicky » 04 aug 2011, 07:24

Dus de enige oplossing is dan van hosting veranderen?
Ik vind het dan wel vreemd dat het al 5jaar goed gaat en nu niet meer. :?:

Edit: we zitten nu in prosilverstijl: dan werkt alles goed alleen bij het forumoverzicht werken die links bovenaan nietmeer Toon onbeantwoorde berichten • Toon ongelezen berichten • Toon nieuwe berichten • Toon actieve onderwerpen. Hoe kan ik dat oplossen?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 04 aug 2011, 07:31

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Heb je die suggestie nu al geprobeerd, of niet? Want dan weten we iets meer.

Vicky

Bericht door Vicky » 04 aug 2011, 08:15

Ja dat hebben we geprobeerd. enkele prosilver gebaseerde stijlen werken.
Niets wat gebaseerd is op subsilver wil werken.

Als we na een week ofzo terug overschakelen naar subsilver werkt het weer een dag of twee dan doet het probleem zich weer voor.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 04 aug 2011, 08:28

Dan lijkt het er toch simpelweg op dat de server het niet aan kan. Dat kan bijvoorbeeld komen doordat er op die server andere sites zijn die ook al veel resources trekken en daardoor onvoldoende capaciteit overblijft voor jullie. In zulke gevallen kun je er zelf nog maar weinig aan doen.

Vicky

Bericht door Vicky » 04 aug 2011, 08:37

Spijtig dan...

En het probleem van de links bovenaan in het forumoverzicht die niet werken.
Toon onbeantwoorde berichten • Toon ongelezen berichten • Toon nieuwe berichten • Toon actieve onderwerpen
Kunnen we daar iets aan doen?
Want die hebben altijd gewerkt. Tot gisteren

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 04 aug 2011, 09:41

Wat is werkt niet? Want mijn telefoon werkt ook niet, maar die batterij is gewoon leeg.

Vicky

Bericht door Vicky » 04 aug 2011, 09:45

Wat is dat nu voor een reactie.

Maar bon: Als je klikt op: Toon onbeantwoorde berichten, of op: Toon ongelezen berichten, of op: Toon nieuwe berichten, of op: Toon actieve onderwerpen krijg je een blanco pagina.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 04 aug 2011, 09:50

Die reactie is vrij logisch hoor. ;)
"Werkt niet" zegt namelijk niet zoveel. Het kan zijn dat je een blanco pagina krijgt zoals je zegt, maar ook dat je een nette pagina krijgt echter zonder resultaat of dat je allerlei foutmeldingen krijgt. Dat maakt heel veel verschil. Als je dus hulp wil, is het belangrijk het probleem zou nauweurig en volledig mogelijk te omschrijven, dat maakt het voor de helpers een stuk gemakkelijker. :)

Nu, een blanco pagina kan veel betekenen. Probeer eerst eens de debug mode aan te zetten, inclusief debug extra. Krijg je dan wat foutmeldingen te zien?

Vicky

Bericht door Vicky » 04 aug 2011, 09:56

Oké dan.
Debug mode staat aan. (heb het zoals hier beschreven, http://wiki.phpbb.nl/3.x/Debug_mode, gedaan)
Maar krijg alleen een blancopage, dus geen foutmelding.

Alleen in chrome krijg ik wel een foutmelding: Fout 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE): De server heeft de verbinding verbroken zonder gegevens te verzenden

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 04 aug 2011, 09:58

Ok, zet de debug mode maar weer uit dan.
Dit begint ook weer op een server-probleem te lijken, maar vooruit: probeer eens een gewone zoekopdracht uit te voeren. Gaat dat wel?

Vicky

Bericht door Vicky » 04 aug 2011, 10:01

Bij het uitvoeren van een zoekopdracht krijg ik ook een blancopage te zien

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 04 aug 2011, 10:19

Dan zit er óf een fout in de zoekfunctie (wat me sterk lijkt als je hier niets aan veranderd hebt) óf een een server die het niet aan kan.

Toch nog even 2 mogelijkheden:
1. Verwijder in het tabblad onderhoud in het beheerderspaneel de zoekindex en bouw een nieuwe zoekindex op.
2. Upload het bestand ./search.php en de map ./includes opnieuw naar je forum vanuit een vers downloadpakket.

Vicky

Bericht door Vicky » 05 aug 2011, 10:50

even een update van stand van zaken.

De 2 mogelijkheden van Ger (in de vorige post hierboven) heb ik dus nog niet uitgevoerd.
Ik wou dit vanavond doen. Maar nu wordt me gemeld dat de zoekfunctie en de links bovenaan (Toon onbeantwoorde berichten, enz) terug werken zoals het hoort. Ook pm's sturen lukte blijkbaar niet meer, maar dan is ook weer samen met de andere zaken hersteld.

Zoals Ger al eerder vemeld heeft vermoed ik dus ook dat het aan server ligt.
Nu loopt het forum wel al 4jaar probleemloos bij dezelfde host, enkel het laatste jaar blijven de problemen terugkomen.

Nu mijn vraag. Wat kan ik hier aan doen? Ik bedoel dan wat moet ik melden aan mijn host zodat hij ervoor kan zorgen dat het wel altijd werkt?

Of zeggen jullie, dat heeft geen zin, verander van hosting? Welke hosting raden jullie dan aan?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 05 aug 2011, 10:56

Vicky schreef:Ik bedoel dan wat moet ik melden aan mijn host zodat hij ervoor kan zorgen dat het wel altijd werkt?
Dat valt zo niet te zeggen. Wij kunnen niet zien wat er nog meer op de server draait, wat voor hardware die heeft, etc. Een goede serverbeheerder zou dat -zeker na de klachten die hij van je heeft gekregen- dit al lang opgelost hebben.
Vicky schreef:Of zeggen jullie, dat heeft geen zin, verander van hosting? Welke hosting raden jullie dan aan?
Om die reden zou ik dus overstappen naar een andere host. Specifiek webhosts aanraden doen we niet, want iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen. We hebben een algemeen topic Webhosting diensten, maar ik moet zeggen: heel overzichtelijk is dat niet.
Ik denk dat je beter kunt kijken op bijvoorbeeld ISP Gids.com of Webhosters.nl

Vicky

Bericht door Vicky » 05 aug 2011, 11:18

Oké bedankt voor alle ondersteuning en de snelle reactie.

Gesloten