Foutmelding bij inloggen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Foutmelding bij inloggen
Mijn forum: http://www.bemvindos.nl/forum draait al enige tijd zonder problemen. Op de voorpagina http://www.bemvindos.nl draait een Wordpress installatie.
Gisteren, 27 juli, heb ik een update gedraait van Wordpress. Leek me geen probleem omdat ik dat al een tijdje geleden op een andere site ook gedaan had zonder enige probleem.
Echter... nu is het niet meer mogelijk op het forum in- of uit te loggen. Ook registreren geeft een probleem
Volgende foutmelding is te zien:
Fatal error: Cannot redeclare validate_username() (previously declared in /public/sites/www.bemvindos.nl/wp-includes/user.php:1331) in /public/sites/www.bemvindos.nl/forum/includes/functions_user.php on line 1597
Al enige tijd vermelde de software van het forum dat er een update nodig was naar 3.0.9. Dit heb ik zojuist gedaan. Geen problemen zover ik kan zien. Zover ik kan zien want ik kan zelf ook niet inloggen en kan dus niets checken.
Wie kan me helpen? Je kan me direct mailen via info <at> bemvindos punt nl.
Al vast veel dank!
Gisteren, 27 juli, heb ik een update gedraait van Wordpress. Leek me geen probleem omdat ik dat al een tijdje geleden op een andere site ook gedaan had zonder enige probleem.
Echter... nu is het niet meer mogelijk op het forum in- of uit te loggen. Ook registreren geeft een probleem
Volgende foutmelding is te zien:
Fatal error: Cannot redeclare validate_username() (previously declared in /public/sites/www.bemvindos.nl/wp-includes/user.php:1331) in /public/sites/www.bemvindos.nl/forum/includes/functions_user.php on line 1597
Al enige tijd vermelde de software van het forum dat er een update nodig was naar 3.0.9. Dit heb ik zojuist gedaan. Geen problemen zover ik kan zien. Zover ik kan zien want ik kan zelf ook niet inloggen en kan dus niets checken.
Wie kan me helpen? Je kan me direct mailen via info <at> bemvindos punt nl.
Al vast veel dank!
Re: Foutmelding bij inloggen
Een update van Wordpress kan normaliter geen effect hebben op phpBB, tenzij je ze op de een of andere wijze geïntegreerd hebt. De vraag is dus: heb je dat gedaan en zo ja hoe.
Nee ik heb geen integratie gedaan. Ooit heb ik dat geprobeerd maar ook alles gelijk verwijderd. Dat heeft ook nooit een probleem opgelevert. Wel zie ik dat de installatie van de nieuwe forum software wel een nieuwe foutmeldign geeft. Dit is de foutmelding van gisteren:
Fatal error: Cannot redeclare validate_username() (previously declared in /public/sites/www.bemvindos.nl/wp-includes/user.php:1331) in /public/sites/www.bemvindos.nl/forum/includes/functions_user.php on line 1610
Fatal error: Cannot redeclare validate_username() (previously declared in /public/sites/www.bemvindos.nl/wp-includes/user.php:1331) in /public/sites/www.bemvindos.nl/forum/includes/functions_user.php on line 1610
De map
wp-includes
is van Wordpress en heeft niets met phpBB te maken. Ergens moet dat dus nog aangeroepen worden, dat kan niet anders. Heb je verder nog modificaties geïnstalleerd op je forum?Re: Foutmelding bij inloggen
In dat geval kun je het beste even een nieuw downloadpakket erbij pakken en daarvan alle bestanden en mappen opnieuw uploaden, BEHALVE:
- De mappen store, files, install en styles
- De bestanden .htaccess en config.php
Maar ik heb net een nieuwe update gedaan vanochtend! Dat hielp niets.
Hoe heb je geüpdate dan? Met de automatische updater of door het simpelweg overschrijven met nieuwe bestanden? De automatische updater is er namelijk voor gemaakt dat rekening gehouden wordt met bestandsaanpassingen.
Ik heb inderdaad de automatische gebruikt. Die heb ik via ftp geupload en daar na gedaan wat gevraagt werd. Dat houdt dus ook in dat er heel wat bestanden zijn vervangen door ze te uploaden.
Maar... de problemen zijn onstaan na update van wordpress en de eerste foutmelding van gisteren lijkt daar ook naar te verwijzen..
Maar... de problemen zijn onstaan na update van wordpress en de eerste foutmelding van gisteren lijkt daar ook naar te verwijzen..
phpBB heeft standaard niks met wordpress, en maakt geen gebruik van de code van wordpress. Dus tenzij jij iets hebt aangepast hoort het gewoon te werken standaard.
Een aantal maanden geleden heb ik WP bridge eens gebruikt.
Maar goed, we kunnen vaststellen dat ze niets met elkaar te maken zouden moeten hebben. Toch zijn de problemen ontstaan exact na updaten van Wordpress. Ik geloof niet dat dat toeval is.
Maar goed, we kunnen vaststellen dat ze niets met elkaar te maken zouden moeten hebben. Toch zijn de problemen ontstaan exact na updaten van Wordpress. Ik geloof niet dat dat toeval is.
Probeer nou eens gewoon mijn eerdere suggestie, die geef ik niet voor niets.
Waar vind ik het bestand htaccess?
Dat staat in je forum root. Het kan zijn dat dit bestand verborgen is door de FTP programma. Zolang je het niet overschrijft is er niets aan de hand.
Met gepaste spanning ben ik bezig met uploaden
--
Terwijl de bestanden nog aan het uploaden zijn begin ik met het maken van een diepe buiging naar Ger!!
Ik kan weer inloggen! De rest ga ik nog checken maar het probleem lijkt voorbij. Ik doe het wel met schaamrood op de kaken. Voortaan zal ik braaf luisteren naar de eerste poging tot hulp en niet tegenstribbelen!

--
Terwijl de bestanden nog aan het uploaden zijn begin ik met het maken van een diepe buiging naar Ger!!
Ik kan weer inloggen! De rest ga ik nog checken maar het probleem lijkt voorbij. Ik doe het wel met schaamrood op de kaken. Voortaan zal ik braaf luisteren naar de eerste poging tot hulp en niet tegenstribbelen!

Zie regel 3.5, liever even je vorige bericht bewerken dan een nieuwe toevoegen. Ik heb je berichten nu samengevoegd.
Buiten dat: buigen is niet nodig, helpen doen we hier graag. Daarvoor zijn we een supportforum.
Buiten dat: buigen is niet nodig, helpen doen we hier graag. Daarvoor zijn we een supportforum.