Hallo allemaal,
Hopelijk kunnen jullie mij als digibeet een beetje op weg helpen. Ik ben helaas genoodzaakt om te veranderen van forumhost. Nu kan ik via de webhost waar mijn website onder draait ook een forum onderbrengen. Ik heb dat net bekeken en de mogelijkheid is er om via de webhost direct een free phpBB 3.0.8 versie te downloaden.
Nu heb ik alleen geen idee of ik dan gebruik kan maken van de support van bijvoorbeeld jullie phpBB forum.
Concrete vraag is: is het verstandig om als je geen technische achtergrond hebt via mijn webhost een gratis phpBB versie te installeren, want er zal waarschijnlijk geen host achter zitten die dan storingen, serverfouten etc. in de gaten houdt? En kan ik met een gratis forum gebruik maken van jullie support?
Of moet ik een compleet ander pakket phpBB installeren op mijn PC en dan onderbrengen bij mijn webhost?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
Mvg, Flower
Gratis phpBB 3.0.8 downloaden via webhost
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Gratis phpBB 3.0.8 downloaden via webhost
Even voor de duidelijkheid: phpBB is altijd gratis. Mocht er iemand zijn die je ervoor wil laten betalen dan mag je die eventjes bij het phpBB.com team melden, want dat is gewoon oplichting en bezoedeling van de goede naam van phpBB. 
Dat gezegd hebbende: we adviseren vrijwel altijd om de originele Nederlandse pakketten te downloaden en te gebruiken. Met name omdat pakketten die je via een webhosting download nét weer wat anders kunnen zijn waardoor de support die wij proberen te geven misschien helemaal niet werkt.

Dat gezegd hebbende: we adviseren vrijwel altijd om de originele Nederlandse pakketten te downloaden en te gebruiken. Met name omdat pakketten die je via een webhosting download nét weer wat anders kunnen zijn waardoor de support die wij proberen te geven misschien helemaal niet werkt.
OK, super bedankt! Ik ga me in de Nederlandse pakketten verdiepen.
Dat wordt dan dus zelf installeren op mijn PC en uploaden via FTP als ik het goed begrijp.
Dat wordt dan dus zelf installeren op mijn PC en uploaden via FTP als ik het goed begrijp.
phpbb3 hoef je niet op je computer te installeren. Je moet hem alleen downloaden naar je pc, en uitpakken op je pc, daarna ga je hem uploaden naar je server. Dat doe je met een FTP programma.. als je die nog niet hebt, zul je die inderdaad eerst moeten installeren.Flower schreef:OK, super bedankt! Ik ga me in de Nederlandse pakketten verdiepen.
Verder heb je misschien iets aan dit wiki artikel
Mocht je er niet uit komen, dan kun je hier altijd nog terecht voor support. Dan zullen wij je uiteraard proberen te helpen;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen