Forum Hack

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Tomg

Forum Hack

Bericht door Tomg » 08 jul 2011, 21:42

• Adres van je forum: http://www.wataforum.be
    Wanneer ontstond het probleem? vandaag omstreeks 18u
    phpBB versie:3.08

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
Vandaag werd er naar al de gebruikers een mail gestuurd van het admin mailadres naar alle gebruikers: Alsjullieblieft, ik laat hierbij zien hoe goed de beveiliging van WataForum
is.
Groet,
An0nYm0Uz

Hierna volgde een algemene ban.

De laatste software staat geïnstalleerd, er is niet aan de webruimte geraakt. Ofwel zit er ergens een achterpoortje in het forum waar ik totaal geen weet van heb, ofwel raakt iemand in de database binnen.

Iemand een idee wat er kan foutlopen en welke punten ik even moet controleren?

dank je.

Jim
Contacteer:

Re: Forum Hack

Bericht door Jim » 09 jul 2011, 14:11

Er zijn meerdere mogelijkheden in dit geval wat betreft wat er gebeurd kan zijn. Het kan gebeuren dat iemand heeft ingebroken in je database en jouw wachtwoord heeft veranderd, en zo jouw beheerderspaneel is ingekomen. Het is ook nog een mogelijkheid dat iemand gewoon door een goeie gok of andere bron van informatie jouw wachtwoord heeft weten te raden.

Op phpBB.com zit een team die erin gespecialiceerd is de oorzaak van dit soort inbraken te achterhalen. Het is voor hen belangrijk dat je voordat je ook maar iets aanpast, een kopie van je database, al je bestanden en de server (toegangs)logs maakt zodat zij er naar kunnen kijken om te zorgen dat het niet nogmaals gebeurd. Mocht je deze informatie niet zelf hebben of niet weten hoe je bij deze kan komen kan je altijd je host vragen of ze je willen hebt. Het phpBB.com team zalproberen te achterhalen of je te maken hebt gehad met een hack of iemand die toevallig door domweg pech jouw wachtwoord heeft geraden. Je kunt hier melding maken van de hack.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Tomg

Re: Forum Hack

Bericht door Tomg » 09 jul 2011, 18:45

Een paswoord uit cijfers, hoofdletters en kleine letters en nog een reeks cijfers zomaar raden? Dat moet wel een HEEL groot geluk zijn. :)

Om het forum snel weer online te hebben heb ik een backup database teruggezet. Op die manier is er een stuk informatie weg, maar werkt alles wel weer. Nadeel is dat er een backup elke 2 uur wordt gemaakt, maar als die persoon in het beheerderspaneel kan,... Hij heeft ook een heel aantal backup bestanden gewist.

Ik ga in ieder geval eens kijken wat ik in de logbestanden kan terugvinden maar gisteren waren die nog niet up to date.

bedankt voor de meldingslink in alle geval.

Gesloten