update en chat problemen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
A Little More

update en chat problemen

Bericht door A Little More » 02 jul 2011, 15:42

• Adres van je forum: http://pmu.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?2 juli 2011
    phpBB versie:3

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Ik maak gebruik van een PHPbb forum, die ik nog aan het opbouwen ben. Dit forum staat gewoon online en niet op een eigen server.
Nu zie ik in mijn systeemmap dat ik een update nodig heb. Dus volg ik wat hier vermeld staat
Hoe werk ik mijn phpBB-forum bij?

De gemakkelijke manier van het bijwerken van je installatie bevat onderstaande stappen en gelden enkel voor het automatisch updatepakket. Je kunt ook kiezen voor de manieren die in het INSTALL.html document staat. De stappen om phpBB3 automatisch bij te werken zijn:

* Ga naar de phpBB.nl downloads pagina en download het "Automatische updaten" zip-archief;

* Pak het zip-archief uit;

* Upload de uitgepakte install-map volledig naar je phpBB-root (waar je config.php ook staat).

Eenmaal geüpload, zal je forum, door het uploaden van de install-map, voor gewone gebruikers uitgeschakeld zijn.
Stap 1 gedaan.
Stap 2 gedaan
Stap 3 ik heb de installmap maar waar laat ik dat ding op mijn online forum¿¿¿¿ :?: :?: :?:

Ik heb nu de indruk dat ik gek aan het worden ben, want ik snap er de ballen niet van.

Ook wil ik een chat op mijn forum, het liefst de 123chat.... maar snap niet waar ik die module moet neer zetten.
Wie kan mij meer duidelijkheid verschaffen over bovenstaande.

Alvast bedankt

Ger
Contacteer:

Re: update en chat problemen

Bericht door Ger » 02 jul 2011, 16:09

De install-map moet je uploaden via een FTP-programma. Dat kan bijvoorbeeld FileZilla of WinSCP zijn.

A Little More

Bericht door A Little More » 02 jul 2011, 17:24

Dat vind ik best wel omslachtig voor een forum wat eigenlijk kant en klaar is. Ik kies bewust voor een forum wat instapklaar is, zodat ik daar geen server zelf voor nodig heb. Beetje raar toch dat ik een update dan via een FTPprogramma moet uploaden.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 02 jul 2011, 17:27

Wat is je forum url? Wij bieden geen kant en klaar forum aan, enkel een download welke je zelf moet downloaden, via FTP uploaden en installeren.

A Little More

Bericht door A Little More » 02 jul 2011, 20:01

Inmiddels heb ik mijn onlineforum aan de kant gegooid en ben bij mijn webhost gaan neuzen voor een forum dat ik aan mijn website kan hangen.
Daar heb ik in mijn publieke mappen een nieuwe file aangemaakt en daar een phpbb3 forum ingezet.
Resultaat is dat het forum in ieder geval werkt.
Het adres is http://alittlemore.nl/forum
Nu hoef ik niet meer te updaten, dus dat is opgelost (wellicht als ik me daar eerder wat meer in verdiept zou hebben dit naar alle waarschijnlijkheid al volledig had kunnen draaien).
Rest mij alleen nog het probleem om op dat forum een chat toe te voegen van 123chat.
Hoe moet ik dat doen en waar binnen het systeem van het forum kan ik die chat plaatsen?

Danny L
Contacteer:

Bericht door Danny L » 02 jul 2011, 20:19

zo'n toevoeging wordt ook wel een MOD genoemd.
hier vindt je bv al een chat-MOD.
Download dit, en volg de instructies van de install-file.
Maar je zal dan toch weer moeten gaan uploaden met een FTP-programma.
Succes

David
Contacteer:

Bericht door David » 02 jul 2011, 20:24

Danny L schreef:zo'n toevoeging wordt ook wel een MOD genoemd.
hier vindt je bv al een chat-MOD.
Download dit, en volg de instructies van de install-file.
Maar je zal dan toch weer moeten gaan uploaden met een FTP-programma.
Succes
A Little More, had al een chat op het oog deze (als ik me niet vergis)

Als je de intall.xml opent die in de map zit, dan kun je zien welke wijzigingen je moet doen, je kunt voor je begint dit wiki artikel lezen!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

A Little More

Bericht door A Little More » 03 jul 2011, 07:58

Inmiddels een nacht verder. Heel dat toevoegen van een chatmod, blijft een vaag gebeuren voor mij. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet onwetend ben. Juist daarom word ik aardig frustie van dit gebeuren.
Waarom wordt het niet wat eenvoudiger gemaakt. Voor het toevoegen van het forum aan mijn website is het ook niet meer als een eenvoudige klik en het forum staat er gewoon.
Als ik alles voorbij zie komen wat ik moet doen voor een toevoeging voor een chatkanaal terwijl ik nog niet eens weet wat ze met de meeste dingen bedoelen.

David
Contacteer:

Bericht door David » 03 jul 2011, 09:22

Wat zijn de dingen die je niet snapt? Misschien dat we je dan een duwtje in de goede richting kunnen geven. Je moet het even onder de knie krijgen, en als je het eenmaal te pakken hebt is het eigenlijk niet moeilijk meer.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten