leden krijgen mail bij nieuw lid

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Ger
Contacteer:

Re: leden krijgen mail bij nieuw lid

Bericht door Ger » 22 jun 2011, 14:22

En als je bij de beheerderspermissies op "geavanceerde persmissies" klikt, zie je dan onderdelen op ja staan?

yanky
Contacteer:

Bericht door yanky » 22 jun 2011, 14:42

Bedoel je

Permissies - Permissies Groepen - Beheerderspermissies?
Deze
Afbeelding
Groetjes Michele

yanky
Contacteer:

Bericht door yanky » 22 jun 2011, 14:44

Ik snap hem denk ik al... moet andersom denken dan de forum ontwerper

Deze moeten allemaal op nee staan?
Groetjes Michele

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 22 jun 2011, 16:16

Nee je moet kijken bij Permissies - Permissies Groepen - gebruikersspermissies

En dan bij selecteer type kiezen voor de beheerderspermissies, bij geavanceerde permissies moet alles op nee staan.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

yanky
Contacteer:

Bericht door yanky » 22 jun 2011, 16:26

Daar staat "Geen rol toegewezen" en alle vakjes zijn rood, dus staan ze op nee
Groetjes Michele

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 22 jun 2011, 18:23

Vreemd, als je wil kan ik wel even kijken wat er verkeerd gaat, als je me dan inlog gegevens kan sturen in een prive bericht met beheerderspermissies zal ik dat straks even doen voor je.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

yanky
Contacteer:

Bericht door yanky » 23 jun 2011, 07:50

Als het goed is heb je gister een pm ontvangen :D
Groetjes Michele

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 23 jun 2011, 08:20

Heb ik inderdaad, na het inloggen met jouw account kwam ik erachter dat je alle groepen had toegevoegd aan de beheerderspermissies. Ik heb alle permissies van alle groepen na gelopen en recht gezet, bleek dat gasten ook moderator permissies hadden gekregen.

Afbeelding
Alles wat blauw is heb ik verwijdert het zou dus weer moeten werken nu.
Afbeelding

yanky
Contacteer:

Bericht door yanky » 23 jun 2011, 09:32

Bedankt Kevin voor je hulp :D

Ik dacht dat je per groep aan moest geven wat die wel en wat een groep niet mocht doen (an de rechterkant)
En dan links welke mensen wel toestemming hebben voor beheer

Betekend dit, dat je alleen in die vakjes moet zetten welke mensen een permissie hebben?
Want bij Globale moderators staan ook de nieuw geregistreerde gebruikers en geregistreerde gebruikers
Moeten deze daar dan ook verwijderd worden?

Afbeelding
Groetjes Michele

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 23 jun 2011, 10:07

Je voegt daar alleen de groep toe waarvan je wilt dat die beheerderspermissies mogen hebben, doorgaans is dit dus alleen de groep beheerders. Alle andere groepen hebben niets te zoeken in het beheerderspaneel en voeg je dus ook niet toe daar.

Rechts is voor als je groepen beheerderspermissie wilt toekennen en links is als je het per gebruiker wilt doen, dus bijvoorbeeld iemand die wel de beheerderspermissies moet hebben maar voor de buitenwereld niet zichtbaar mag zijn of als je maar een bepaald gedeelte wilt toestaan voor die ene gebruiker.
Afbeelding

yanky
Contacteer:

Bericht door yanky » 23 jun 2011, 14:19

Ok.. dus heb ik bij bovenstaande afbeelding die 2 met pijl verwijderd, omdat die geen permissies mogen hebben voor globale moderators

Hartstikke bedankt voor je hulp Kevin. Is echt top!!
Groetjes Michele

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 23 jun 2011, 18:35

Volgens mij snap je hem nu.

Gebruikers krijgen doorgaans alleen gebruikerspermissies, moderators hebben daarbij moderator permissies en als ze nog in de groep geregistreerde gebruikers staan dan krijgen ze vandaar de normale permissies mee.
Wil je dat ze net wat anders gebruikerspermissies krijgen dan stel je die apart in voor de groep moderators.
Beheerders krijgen beheerderspermissies en vaak op kleinere fora doen beheerders ook moderator taken zoals verwijderen dus hebben ze dan ook moderator permissies nodig in de beheerdergroep.
Afbeelding

yanky
Contacteer:

Bericht door yanky » 23 jun 2011, 18:51

als ik jouw laatste antwoord effe blijf herhalen voor mezelf moet ik er volgende keer helemaal uitkomen :mrgreen:
Groetjes Michele

Gesloten