leden krijgen mail bij nieuw lid
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: leden krijgen mail bij nieuw lid
En als je bij de beheerderspermissies op "geavanceerde persmissies" klikt, zie je dan onderdelen op ja staan?
Bedoel je
Permissies - Permissies Groepen - Beheerderspermissies?
Deze

Permissies - Permissies Groepen - Beheerderspermissies?
Deze
Groetjes Michele
Ik snap hem denk ik al... moet andersom denken dan de forum ontwerper
Deze moeten allemaal op nee staan?
Deze moeten allemaal op nee staan?
Groetjes Michele
Nee je moet kijken bij Permissies - Permissies Groepen - gebruikersspermissies
En dan bij selecteer type kiezen voor de beheerderspermissies, bij geavanceerde permissies moet alles op nee staan.
En dan bij selecteer type kiezen voor de beheerderspermissies, bij geavanceerde permissies moet alles op nee staan.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Daar staat "Geen rol toegewezen" en alle vakjes zijn rood, dus staan ze op nee
Groetjes Michele
Vreemd, als je wil kan ik wel even kijken wat er verkeerd gaat, als je me dan inlog gegevens kan sturen in een prive bericht met beheerderspermissies zal ik dat straks even doen voor je.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Als het goed is heb je gister een pm ontvangen 

Groetjes Michele
Heb ik inderdaad, na het inloggen met jouw account kwam ik erachter dat je alle groepen had toegevoegd aan de beheerderspermissies. Ik heb alle permissies van alle groepen na gelopen en recht gezet, bleek dat gasten ook moderator permissies hadden gekregen.

Alles wat blauw is heb ik verwijdert het zou dus weer moeten werken nu.
Alles wat blauw is heb ik verwijdert het zou dus weer moeten werken nu.
Teammember op
Bedankt Kevin voor je hulp
Ik dacht dat je per groep aan moest geven wat die wel en wat een groep niet mocht doen (an de rechterkant)
En dan links welke mensen wel toestemming hebben voor beheer
Betekend dit, dat je alleen in die vakjes moet zetten welke mensen een permissie hebben?
Want bij Globale moderators staan ook de nieuw geregistreerde gebruikers en geregistreerde gebruikers
Moeten deze daar dan ook verwijderd worden?

Ik dacht dat je per groep aan moest geven wat die wel en wat een groep niet mocht doen (an de rechterkant)
En dan links welke mensen wel toestemming hebben voor beheer
Betekend dit, dat je alleen in die vakjes moet zetten welke mensen een permissie hebben?
Want bij Globale moderators staan ook de nieuw geregistreerde gebruikers en geregistreerde gebruikers
Moeten deze daar dan ook verwijderd worden?
Groetjes Michele
Je voegt daar alleen de groep toe waarvan je wilt dat die beheerderspermissies mogen hebben, doorgaans is dit dus alleen de groep beheerders. Alle andere groepen hebben niets te zoeken in het beheerderspaneel en voeg je dus ook niet toe daar.
Rechts is voor als je groepen beheerderspermissie wilt toekennen en links is als je het per gebruiker wilt doen, dus bijvoorbeeld iemand die wel de beheerderspermissies moet hebben maar voor de buitenwereld niet zichtbaar mag zijn of als je maar een bepaald gedeelte wilt toestaan voor die ene gebruiker.
Rechts is voor als je groepen beheerderspermissie wilt toekennen en links is als je het per gebruiker wilt doen, dus bijvoorbeeld iemand die wel de beheerderspermissies moet hebben maar voor de buitenwereld niet zichtbaar mag zijn of als je maar een bepaald gedeelte wilt toestaan voor die ene gebruiker.
Teammember op
Ok.. dus heb ik bij bovenstaande afbeelding die 2 met pijl verwijderd, omdat die geen permissies mogen hebben voor globale moderators
Hartstikke bedankt voor je hulp Kevin. Is echt top!!
Hartstikke bedankt voor je hulp Kevin. Is echt top!!
Groetjes Michele
Volgens mij snap je hem nu.
Gebruikers krijgen doorgaans alleen gebruikerspermissies, moderators hebben daarbij moderator permissies en als ze nog in de groep geregistreerde gebruikers staan dan krijgen ze vandaar de normale permissies mee.
Wil je dat ze net wat anders gebruikerspermissies krijgen dan stel je die apart in voor de groep moderators.
Beheerders krijgen beheerderspermissies en vaak op kleinere fora doen beheerders ook moderator taken zoals verwijderen dus hebben ze dan ook moderator permissies nodig in de beheerdergroep.
Gebruikers krijgen doorgaans alleen gebruikerspermissies, moderators hebben daarbij moderator permissies en als ze nog in de groep geregistreerde gebruikers staan dan krijgen ze vandaar de normale permissies mee.
Wil je dat ze net wat anders gebruikerspermissies krijgen dan stel je die apart in voor de groep moderators.
Beheerders krijgen beheerderspermissies en vaak op kleinere fora doen beheerders ook moderator taken zoals verwijderen dus hebben ze dan ook moderator permissies nodig in de beheerdergroep.
Teammember op
als ik jouw laatste antwoord effe blijf herhalen voor mezelf moet ik er volgende keer helemaal uitkomen 

Groetjes Michele