Hallo,
kan iemand mij vertellen hoe ik het formaat van een afbeelding aanpas bij het posten van een bericht?
Ik heb het gegoogled maar de dingen die ik daar vandaan haalde werkten niet.
Mvg,
Merijn
BB code img formaat aanpassen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: BB code img formaat aanpassen
De img code wordt bepaald in
Daar kun je de elementen als
bbcode.html
Daar kun je de elementen als
width= ""
height=""
toevoegen.Re: BB code img formaat aanpassen
Hey thnx voor de snelle reactie.
Maar kan ik dat gewoon in dat html document erbij zetten of hoe moet ik dat zien? Ik doe dit nooit maar ben op werk de persoon met de meeste computer handigheid haha.
Bedankt
Maar kan ik dat gewoon in dat html document erbij zetten of hoe moet ik dat zien? Ik doe dit nooit maar ben op werk de persoon met de meeste computer handigheid haha.
Bedankt
Kort antwoord: ja!
Het is soms ook gewoon een kwestie van proberen en kijken hoe het uitpakt en eventueel wat aanpassen.
Het is soms ook gewoon een kwestie van proberen en kijken hoe het uitpakt en eventueel wat aanpassen.
Daarmee zet je van elke afbeelding die geplaatst wordt de afmetingen vast op hetzelfde formaat, ongeacht de originele grootte. Het lijkt me stug dat Merijn dat wil.brandsrus schreef:De img code wordt bepaald inbbcode.html
Daar kun je de elementen alswidth= ""
height=""
toevoegen.
Ik verwacht dat Merijn wil voorkomen dat de layout overhoop gehaald wordt bij afbeeldingen die te groot zijn. Daarvoor kun je een image resizer installeren. Een image resizer is een modificatie die ervoor zorgt dat afbeeldingen die te groot zijn herschaald worden naar een opgegeven maximaal formaat. ReIMG image resizer is voor de meeste mensen de beste keus. Hoe je die installeert vind je hier. Mocht je dat te 'eng' vinden, dan kun je gebruik maken van AutoMOD die dan het zware werk voor je doet.
Hey Ger,
Dit is idd precies wat ik bedoel, had het miss wat beter uit kunnen leggen maar goed.
Ik ga het maar is proberen.
THNX!!!
Dit is idd precies wat ik bedoel, had het miss wat beter uit kunnen leggen maar goed.
Ik ga het maar is proberen.
THNX!!!