Hallo,
Ik probeer een forum te installeren, maar kom er ondanks handleiding niet uit. Ik het de uitgepakte phpbb map op de server gezet met wsftp. Als ik nu naar cache ga om de waarden te veranderen, en ik druk op rechtermuisknop zie ik alleen staan sort, change folder etc.
Kan iemand mij helpen? Ik ben een ernstige nieuweling. Ik heb het template niet ingevuld, sorry.
groeten els
installatie
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: installatie
Als je problemen hebt met het geven van de juiste bestandsrechten is het misschien aan te raden om een ander FTP programma te gebruiken (bijvoorbeeld FileZilla, FlashFXP) en daarmee proberen de bestandsrechten aan te passen.
Verder kan je onze documentatie gebruiken als je vragen hebt over de installatie van phpBB.
Verder kan je onze documentatie gebruiken als je vragen hebt over de installatie van phpBB.
Dank je wel. Op de een of andere manier is me het een of ander gelukt. Ik heb verder nergens waarden ingevuld. OOk kwam het installate scherm niet te voorschijn. Maar het staat toch op de website nu. Wel nog erg gek, met de naam mijn eerste forum. Hoe kan ik dit nog veranderen? verder snappen de digibeten van de natuurvereniging (dat ben ik zelf ook), niet dat ze eerst moeten registreren. Kan ik dat ergens duidelijk maken? Misschien gewoon een klein soort handleidingkje op de website zetten?
de website is http://www.deruigehof.nl het forum staat een beetje ergens onder aan gemoffeld, omdat ik het eerst een beetje wil uitproberen.
de website is http://www.deruigehof.nl het forum staat een beetje ergens onder aan gemoffeld, omdat ik het eerst een beetje wil uitproberen.
Je kan in het Beheerderspaneel (bereikbaar als je ingelogd bent als beheerder via de link helemaal onderaan je forum) onder het tabblad Algemeen bij de optie 'Foruminstellingen' de naam en beschrijving van je forum aanpassen.
En je zou inderdaad ergens op je website, of op het forum zelf, een (korte) introductie kunnen geven over hoe en wat.
En je zou inderdaad ergens op je website, of op het forum zelf, een (korte) introductie kunnen geven over hoe en wat.
dank voor het antwoord. voor ik hier mee verder kan gaan, moet ik het volgende probleem nog oplossen. Als ik inlog als gebruiker, komt maar heel even het forumscherm te voorschijn, en dan wordt ik er meteen uitgegooid. Kan de webpagina niet vinden
HTTP 404
Meest waarschijnlijke oorzaken:
•U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
•Als u op een koppeling hebt geklikt, is deze mogelijk verouderd.
Mogelijke acties:
Geef het adres opnieuw op.
Ga terug naar de vorige pagina
Ga naar en zoek de gewenste informatie.
Ik snap er niets van.
Alvast bedankt voor een evt. antwoord.
els
HTTP 404
Meest waarschijnlijke oorzaken:
•U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt.
•Als u op een koppeling hebt geklikt, is deze mogelijk verouderd.
Mogelijke acties:
Geef het adres opnieuw op.
Ga terug naar de vorige pagina
Ga naar en zoek de gewenste informatie.
Ik snap er niets van.
Alvast bedankt voor een evt. antwoord.
els