diverse problemen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
minipower

diverse problemen

Bericht door minipower » 26 feb 2011, 23:56

• Adres van je forum: www.minibike-forum.nl http://
    Event. modificaties op je forum: in style/template enkele aanpassingen voor bg header & banners
    Wanneer ontstond het probleem?
    na overstappen van server/vervangen van enkele bestanden

phpBB versie: 3.0.8

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?

ik heb onlangs de map prosilver/template alle bestanden van mijn oude server gekopierd en ik heb mchat geinstalleerd.
    Wat is het probleem?
probleem 1: vandaag ben ik terug gegaan van de tijdelijke server naar de huidige server die aan het domein was gekoppeld, na de overzetting van de database ( met bigdump omdat hij anders te groot was ) verscheen de header bg die de vorige eigenaar ergens in de style heeft verwerkt de ene keer wel en de andere keer niet, ik heb de hele template en style map al vervangen door die van de tijdelijke server maar dit leverd geen resultaat op.
weten jullie hoe ik mijn header bg gewoon altijd kan laten zien?

probleem 2: vandaag na de installatie op de nieuwe server heb ik mchat geinstalleerd, daarna heb ik wat voor het bovenstaande probleem zitten rommelen in de template map, hierna is het frame wat boven alle rubrieken stond verdwenen waarna mchat nu alleen nog maar werkt door in het balkje op mchat te klikken.
hoe krijg ik deze terug op de begin pagina en evt. onder aan alle rubrieken?

niels

minipower

Re: diverse problemen

Bericht door minipower » 27 feb 2011, 00:48

inmiddels doet mchat het na een herinstallatie al weer half, hij doet het wel maar het design doet het niet helemaal goed
daarbij is mijn buton automod in het beheerders paneel vervangen door de configuratie van mchat :roll: waardoor ik dus niet meer in automod kom

het andere probleem heb ik na een paar uur prutsen toch zelf opgelost waadoor het bovenstaande probleem het laatse probleem is :?

dus wie kan mij zeggen hoe ik mijn automod button weer terug krijg en het beheerders panneel en hoe het uiterlijk van mchat weer goed word

niels

minipower

Bericht door minipower » 28 feb 2011, 17:09

afgelopen dagen heb ik behoorlijk zitten prutsen met als gevolg dat het forum diverse keren gecrasht is, nu wil ik mchat volledig verwijderen van het forum, want als ik mchat nu alleen al uitschakel is mijn forum offline omdat mchat uigeschakeld is...

wie weet hoe ik dit kan oplossen

( als ik de mchat tabbellen met phpmyadmin verwijderde crashte het forum ook en deed hij het pas weer als ik mchat opnieuw installeerde via het bestand mchat_install.php )

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 28 feb 2011, 19:18

Verwijderen is het tegenovergestelde van installeren. Simpelweg de stappen omdraaien van het installatieproces. Daarna de templatebestanden, theme-bestanden en imageset bestanden vernieuwen onder de TAB Stijlen in het beheerderspaneel.

En wat bedoel je precies met crashen?
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

Danny L
Contacteer:

Bericht door Danny L » 02 mar 2011, 18:55

ofwel je backup terug zetten!

Gesloten