php gebruiken in overall_header

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
wvlenthe

php gebruiken in overall_header

Bericht door wvlenthe » 24 feb 2011, 15:30

Event. modificaties op je forum:redsteel & advertisement management
phpBB versie: 3.0.8

Wat is het probleem?[/list]
Ik ben een soort advertentie-sidebalk aan het maken. Heb daarvoor in overall_header alles onder de menubalk in een table gezet en de basis ziet er goed uit.
De sidebalk heb ik ook, deze gebruik ik ook op mijn website. Deze is in php geschreven.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat mijn php include commando niet herkend wordt aangezien overall_header een html file is en geen php file.

Mijn vraag is: is het nu nodig om overall_header.html om te zetten naar overall_header.php (en alle verwijzigingen aan te passen) om zodoende php support te krijgen op die plaats, of is er een andere (handiger) manier?

Het gaat natuurlijk niet alleen om het include commando... de sidebalk is ook in php dus de hele pagina moet php accepteren.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Wiljo

Ger
Contacteer:

Re: php gebruiken in overall_header

Bericht door Ger » 24 feb 2011, 16:13

Je kunt gebruik maken van includephp. Zie codeing-guidelines onder het kopje templates-->PHP.

wvlenthe

Bericht door wvlenthe » 24 feb 2011, 20:47

Hé, ja, goeie, bedankt!
Kan ik hier ook een pad gebruiken, bijvoorbeeld ../../includes/somefile.php?
En zo niet, in welke map plaats ik dan deze file? In de style/template map?
En moet ik php ook ergens 'aanzetten'? Ik zie staan dat php standaard niet actief is en dat 'de admin' deze aan moet zetten voor het template... maar waar?

Bedankt alvast voor je tijd!

Wiljo

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 24 feb 2011, 22:55

wvlenthe schreef:Kan ik hier ook een pad gebruiken, bijvoorbeeld ../../includes/somefile.php?
En zo niet, in welke map plaats ik dan deze file? In de style/template map?
In principe bepaal je zelf waar je het plaatst, als het pad maar klopt. Volgens mij moet je het pad zien vanaf de phpBB root, maar ik heb hier zelf geen ervaring mee.
wvlenthe schreef:En moet ik php ook ergens 'aanzetten'? Ik zie staan dat php standaard niet actief is en dat 'de admin' deze aan moet zetten voor het template... maar waar?
Beheerderspaneel, tabblad algemeen, beveiligingsinstellingen. Daar zie je "Sta PHP toe in templates:"

wvlenthe

Bericht door wvlenthe » 25 feb 2011, 07:02

thx, het begint te lukken!

Wiljo

wvlenthe

Bericht door wvlenthe » 25 feb 2011, 10:28

Ger schreef: Volgens mij moet je het pad zien vanaf de phpBB root, maar ik heb hier zelf geen ervaring mee.
Voor anderen die deze vraag hebben:
Het pad is inderdaad vanaf de phpbb root.

Wiljo

Gesloten