update 3.0.4 -> 3.0.8

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
HK-mart

update 3.0.4 -> 3.0.8

Bericht door HK-mart » 13 feb 2011, 11:54

• Adres van je forum: http://http://www.harmoniekatwijk.nl/hkforum/
    Event. modificaties op je forum:Voor zover mij bekend geen
    Wanneer ontstond het probleem?niet bekend
    phpBB versie:3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee
    Wat is het probleem?
Ik ben beheerder van het forum, maar mij ontbreekt het aan voldoende kennis om de updates uit te voeren. Ik loop er nu een aantal achter.
In 2008 is er dmv support een update uitgevoerd van versie 2.x naar 3.0.4 Daarna is er niets meer aan gebeurd.
Ik krijg nu vaker spammers/ongewenste aanmeldingen en sinds vannacht wist er "iemand" door te dringen op het forum.
Na de vorige uitgevoerde update is het een hele tijd goed gegaan. Tijd voor een update, dus.

Ik wil het graag zelf doen, maar wil 't niet fout doen, natuurlijk. Graag begeleiding hierbij,
bvd,
Mart

Ger
Contacteer:

Re: update 3.0.4 -> 3.0.8

Bericht door Ger » 13 feb 2011, 12:25

Download hier het update pakket voor jouw versie. Volg de updateinstrcuties voor de automatische updater, als je geen MODs hebt zou dat geen probleem moeten vormen.

Vervolgens download je hier de Nederlandse vertaling, en upload die naar je forum.

Blijft over je stijl. Je hebt geen standaard stijl, dus daarvoor moet je even op zoek naar de laatste versie van je stijl. Als ik het goed heb, gebruik je de Polytehylene stijl, en daarvoor is geen update meer uitgekomen sinds 3.0.4. Aangezien er nogal veel aanpassingen zijn geweest sindsdien, gaat dat problemen opleveren. Wat je kunt doen is de handmatige update met alle codechanges, maar dat is erg veel werk voor 4 versies. Je kunt eventueel ook op zoek naar een andere stijl.

HK-mart

Bericht door HK-mart » 13 feb 2011, 17:24

dag Ger,

dank voor je reactie.
we gebruiken inderdaad de stijl polyethylene *

Waar doe ik verstandig aan? Eerst de updates draaien en dan kijken of ik een andere stijl wil toepassen?
Kan dat dus achteraf?
Het lijkt mij dat alleen de titel de enige aanpassing is; of lijkt dat alleen maar zo.
Ik heb op een van de PHP-sites allerlei voorbeelden gezien. Zat er ook een bij die wel aardig op de huidige lijkt.
Maar hoe weet ik of die stijl bij een volgende update wordt meegenomen?

Zijn er ergens standaardstijlen?

Veel vragen.... sorry :oops:
groet
Mart

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 13 feb 2011, 20:36

Je kunt achteraf elke stijl toepassen, dat is geen enkel probleem. Alleen zit je dan wel met je headerlogo inderdaad, maar dat is niet moeilijk aan te passen over het algemeen.

Standaard stijlen die altijd geüpdatet worden zijn ProSilver en subSilver2 (beide standaard meegeleverd) en Prosilver SE (wordt door phpBB.com gebruikt). Als je voor absolute zekerheid wil gaan, moet je die dus hebben. Er zijn echter ook tientallen/honderden andere stijlen die altijd netjes bijgewerkt worden, dus wat dat betreft zou ik me nu ook weer niet tè veel zorgen maken.

Gesloten