Probleem met inloggen IE

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
wvlenthe

Probleem met inloggen IE

Bericht door wvlenthe » 25 jan 2011, 20:15

• Adres van je forum: http://www.hippemamaclub.nl
    Event. modificaties op je forum:net nieuw geinstalleerd
    Wanneer ontstond het probleem?direct
    phpBB versie:3.0.8

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Nee, maagdelijke installatie
    Wat is het probleem?
Ik heb een installatie gedaan van een 3.0.8 forum met de standaard prosilver stijl. Nog helemaal niets mee gedaan behalve een beheerdersaccount aangemaakt.
Als ik nu probeer een nieuwe gebruikersaccount aan te maken in IE8 of IE9b kom ik niet door de aanmeldingsprocedure heen. Ik blijf de melding krijgen dat de captcha afbeelding niet correct overgenomen is.
Ik ben vervolgens (ook weer met IE) in gaan loggen als beheerder. Dat lukt, ik kom keurig ingelogd. Ik kan een aantal foruminstellingen wijzigen. Zodra ik echter de captcha instellingen probeer te wijzigen krijg ik het volgende fenomeen:
- de captcha afbeelding laat een 'broken link' symbool zien (rood kruisje)
- zodra ik een andere captcha instelling kies, krijg ik een foutmelding dat ik geen beheerdersrechten heb en daarom deze zaken niet uit mag voeren.
- als ik bij inloggen het vinkje 'automatisch inloggen' aanvink, kom ik terug in de pagina 'nogmaals inloggen'.
- als ik dat niet aangevinkt heb, word ik nog verder teruggeworpen.
- het grappige is (alhoewel) dat op de 'nogmaals inloggen' pagina rechtsboven keurig staat: Uitloggen [ beheerder ], alsof ik ingelogd ben dus.

Nu het meest frappante: als ik Firefox gebruik, staat de captcha afbeelding keurig in mijn scherm en kan ik instellingen prima wijzigen.

Ik heb mijn forumdomein al toegevoegd aan de 'vertrouwde sites' in IE maar ook dat doet het hem niet. Ik heb een andere pc geprobeerd (met IE9b), daar heb ik ook hetzelfde probleem.

Voor alle zekerheid; dit is mijn eerste post, ik hoop dat ik deze goed plaats. Ik heb op dit forum gezocht of ik dit probleem kon vinden en dat lukte niet, maar misschien doe ik van alles fout :-). Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan en wil helpen.

Alvast bedankt voor iedere reactie!

groeten,
Wiljo

Mendel
Contacteer:

Re: Probleem met inloggen IE

Bericht door Mendel » 25 jan 2011, 22:23

Krijg hier (IE8) gewoon de Captcha te zien :)

wvlenthe

Bericht door wvlenthe » 26 jan 2011, 07:04

Ok, misschien dat ik het niet helemaal duidelijk genoeg uitgelegd heb... ik neem tenminste niet aan dat je in het beheerderspaneel kon kijken :lol: :
- ik 'zie' de captcha niet in het beheerderspaneel bij de settings
- als gebruiker zie ik de code wel maar blijf ik gebouncet worden met de mededeling dat de code niet correct was/is

Kun je wel registreren? Mag op dit moment zonder probleem, voordat ik live ga zal ik wss toch de hele database legen.

groeten,
Wiljo

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 26 jan 2011, 08:20

Ik heb even naar je forum gekeken in IE8 en ik kan me gewoon registreren, het account 'test_phpbb' is van mij. Bedoel je dat je in het beheerderspaneel de link van de CAPTCHA instellingen niet kunt zien?
Dus deze (tabblad Algemeen):

Afbeelding

wvlenthe

Bericht door wvlenthe » 29 jan 2011, 11:28

Hallo Philip,
sorry voor de late reactie.
Ik kan de link van de captcha instellingen prima zien, maar het voorbeeld-plaatje in de pagina met instellingen niet. En zoals gezegd, als ik de instellingen wijzig word ik direct uitgelogd.

Ik maak dat vaker mee op meerdere pc's, ik log in als beheerder, wil een instelling doen, en ben spontaan uitgelogd.

Het moet een IE fout zijn, met Firefox heb ik dit probleem niet. Ik heb dus nu mijn captcha instellingen maar met firefox gewijzigd.

Bedankt voor het testen van de registratie. Ik kan me nu op verschillende pc's ook registreren maar krijg toch met regelmaat nog de melding dat de 'beveilingscode' niet correct overgenomen is. Terwijl ik toch echt 100% zeker ben dat ik die wel goed overneem. Ik laat dat punt nu eerst even rusten, ik heb nog een boel werk te doen voor het forum uberhaupt live kan ;-)

Thanks again,

Wiljo

Gesloten