phpBB2 converteren naar phpBB3 lukt niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
vrolijkehollander

phpBB2 converteren naar phpBB3 lukt niet

Bericht door vrolijkehollander » 21 jan 2011, 13:06

• Adres van je forum: http://dogdanceforum.nl
    Event. modificaties op je forum: ?
    Wanneer ontstond het probleem?Zojuist
    phpBB versie:phpBB2 (probeer ik te converteren naar phpBB3)

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? zie mijn verhaal hieronder
    Wat is het probleem?
Ik ben zo a-technisch als wat maar wilde toch heel stoer mijn phpbb2 forum omzetten (met behoud van de huidige gegevens) naar phpbb3.
Nu loop ik al meteen tegen stap 1 aan: Naam phpBB2 veranderen in 'phpBB2'
Als ik in de myadmin op rename druk en phpBB2 verander in 'phpBB2' dan geeft het een error aan.
De myadmin wil dit dus niet veranderen.

Ik had de phpBB3 al gedownload en op mijn computer opgeslagen.
Toen ik heel koppig de phpBB3 onder de map phpBB2 zette gebeurde er geen enkele verandering.
Waarschijnlijk omdat stap 1 al mislukt.
Toch op de installmap gedrukt in de phpBB3 en geprobeerd phpBB2 te importeren. Dit lukte niet omdat er geen juiste programma aanwezig zou zijn en ik liet de computer op internet zoeken en ik kreeg deze:
http://www.trustedsoftware.com/file-ext ... _query=php

Dat gaat mij allemaal een beetje boven mijn pet. :(

Dus......help! :(

Hoe krijg ik de myadmin niet zo koppig, dat ie de phpBB2 naam wel wil veranderen?
Is deze stap echt nodig?
En hoe importeer ik de phpBB2 in mijn phpBB3?

Alvast bedankt voor je hulp!

vrolijkehollander

Re: phpBB2 converteren naar phpBB3 lukt niet

Bericht door vrolijkehollander » 21 jan 2011, 13:11

p.s: Als iemand deze (voor mij moeilijke) opdracht wil uitvoeren zou ik dat wel erg prettig vinden.
Geef maar per pb aan wat het moet kosten.
Misschien dat diegene er meteen naar wil kijken dat al die spammers zich niet zo massaal aanmelden?
Zit nu dagelijks tussen de 15 en 20 namen te verwijderen in de gebruikerslijst (van pillen tot vieze film mensen uit heel europa, dan weet je wel wat ik bedoel).

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 22 jan 2011, 09:39

Versie 3 installeer je eerst volledig naast 2, in een andere map dus en aparte database. daarna surf je weer naar de installmap van phpbb3 en ga ja naar het tabblad converteren om je 2 naar 3 te converteren.

Als dit allemaal gelukt is heb je dus 2 werkende forums en kun je als alle goed verlopen is de bestanden en database van 2 verwijderen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

vrolijkehollander

Bericht door vrolijkehollander » 23 jan 2011, 13:44

Maar om te converteren moet ik eerst toch phpBB2 importeren in de install map van phpBB3?

En dat wil ie ook niet. Dan moet ik een of ander programma op internet opzoeken en ik weet niet welk programma. :oops:

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 23 jan 2011, 20:14

Nee het importeren/converteren doet de convertor die je pas start als je versie 3 naast 2 hebt geinstalleerd.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

vrolijkehollander

Bericht door vrolijkehollander » 24 jan 2011, 13:08

Ik ben er weer de hele ochtend mee bezig geweest, maar het lukt niet.
Ik blijf gewoon iets verkeerds doen. :(

Kunnen wij anders geen dealtje sluiten Kevin?
Ik zag dat je een mega gaaf forum hebt.
Ik wil ook wel zoiets. Ik kan dan wel mijn logo erin zetten (ga ervanuit dat ik dat wel zelf kan :oops: kon ik bij mijn huidige forum ook zelf).
Als het forum er maar "staat" dan kan ik 'm zelf wel aanvullen zeg maar.

Wil je mij anders mailen zodat wij het erover kunnen hebben?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Chantal.
Laatst gewijzigd door Paul op 24 jan 2011, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Support wordt op het forum gegeven.

Gesloten