Forum afsluiten voor gasten maar...

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
arnold naber

Forum afsluiten voor gasten maar...

Bericht door arnold naber » 11 jan 2011, 08:18

• Adres van je forum: http://www.bassetforum.nl
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? nvt
    phpBB versie: 3.0.8

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Ik wil het volgende:

Het forum is niet zichtbaar voor gasten Rechten aangepast voor Gasten dus dat is OK
Als je op het forum komt moeten de gasten een stukje tekst zien waarin staat dat ze eerst moeten registreren, en zich vervolgens voorstellen in het "voorstellen gedeelte"
Als ze zich hebben geregistreerd en voorgesteld, ze automatisch toegang krijgen voor de rest van het forum.

Hoe kan ik dit het makkelijkst voor elkaar krijgen ?

arnold naber

Re: Forum afsluiten voor gasten maar...

Bericht door arnold naber » 11 jan 2011, 08:52

Ik heb het inmiddels voor elkaar dat nieuwe gebruikers in "nieuw geregistreerde gebruikers" komt. Deze kan alle fora zien maar alleen posten in "voorstellen" waarna de user in de "geregistreerde gebruikers" terecht komt.

Nu wil ik dus nog dat als mensen op het fora komen welke leeg lijkt. Een stukje tekst zien. Zou ik het "Er zijn geen forums beschikbaar." ergens kunnen aanpassen ?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 11 jan 2011, 09:46

arnold naber schreef:Nu wil ik dus nog dat als mensen op het fora komen welke leeg lijkt. Een stukje tekst zien. Zou ik het "Er zijn geen forums beschikbaar." ergens kunnen aanpassen ?
Dit kun je aanpassen in language/nl/common.php bij 'NO_FORUMS'.

arnold naber

Bericht door arnold naber » 11 jan 2011, 09:55

ah super dankje.

Ik heb nu nog 1 probleem.

Ik heb zo ingesteld dat nieuw geregistreerde gebruikers 1 bericht moeten plaatsen in voorstellen.

Echter staat de gebruiker ook meteen in geregistreerde gebruikers (dat zal wel standaard zijn ?)
Dit heeft als gevolg dat ze wel in andere fora kunnen posten (dit moet niet kunnen) en dat die post goed gekeurd moet worden..

Ik wil dus dat ze de andere fora wel kunnen zien maar alleen in voorstellen kunnen posten.
Wat doe ik verkeerd ?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 11 jan 2011, 10:00

Je kunt de permissies voor de nieuw geregistreerde gebruikers groep dusdanig instellen dat zulke zaken in andere forums op 'nooit' staan. Het verschil tussen Nee en Nooit is dat de eerste overschreven kan worden door een Ja elders, maar bij 'nooit' is dat niet het geval.

arnold naber

Bericht door arnold naber » 11 jan 2011, 10:13

aha kijk.. dan zit het daar vast in. Ga ik daar vanavond nog even mee stoeien. Bedankt zo ver !

Gesloten