Afbeelding in header

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Scream

Afbeelding in header

Bericht door Scream » 07 jan 2011, 09:50

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.8 met style SE Black Pro

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Graag wil ik een logo/afbeelding over de gehele breedte van de header plaatsen. Maar ik krijg na lang proberen dit niet (goed) voor elkaar. Wat zijn de exacte afmetingen en waar plaats ik die afbeelding? Zijn nog beperkingen qua aantal kleuren?

Alvast bedankt!

Ger
Contacteer:

Re: Afbeelding in header

Bericht door Ger » 07 jan 2011, 10:08

Wil je een link geven naar je forum? Anders valt hier weinig over te zeggen?

Scream

Bericht door Scream » 07 jan 2011, 11:04

Oeps, vergeten!
Hierbij: forum.abandoneddust.com

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 07 jan 2011, 11:29

Als ik het zo zie zal een afbeelding over de gehele breedte wat lastig worden, aangezien de breedte van je forum flexibel is. Vergroot en verklein je browserscherm maar eens, je zult zien dat het forum zich tot een bepaald minimum aanpast aan je schermbreedte. Je hebt dus de volgende keuzes:
  1. De forumbreedte vastleggen (zie hier voor een uitleg en dan voor de gehele breedte een mooie afbeelding maken
  2. Een afbeelding maken met daarachter een achtergrond die de rest opvult (zoals het nu eigenlijk ook is)
  3. Een afbeelding maken die de huidige zwarte achtergrond vervangt en daarmee dus ook continu herhaald wordt. Met een logo is dat echter niet zo mooi denk ik.

Scream

Bericht door Scream » 07 jan 2011, 12:30

Bedankt Ger!

Ik ga voor optie 2! ;)
Toch nog een paar vraagjes: wat zijn dan precies de afmetingen voor die afbeelding? JPG? GIF?
En komt titeltekst en ondertitel ook in de afbeelding te staan? Of moet ik die velden leeg laten?
Maar als ik die velden leeg laat, dan heeft dat ook invloed op de ondetekening in mailtjes etc. Of zit ik er nu naast?

Wederom dank!

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 07 jan 2011, 13:24

Scream schreef:Toch nog een paar vraagjes: wat zijn dan precies de afmetingen voor die afbeelding? JPG? GIF?
Dat bepaal je allemaal zelf. Je zult het alleen moeten aanpassen in het bestand styles/jouwstijl/imageset/imageset.cfg
Ook zul je daarna even de afbeeldingenset moeten verversen via het beheerderspaneel.
Scream schreef:En komt titeltekst en ondertitel ook in de afbeelding te staan? Of moet ik die velden leeg laten?
Maar als ik die velden leeg laat, dan heeft dat ook invloed op de ondetekening in mailtjes etc. Of zit ik er nu naast?
Klopt. Die velden staan los van je afbeelding.

Gesloten