Foutmelding

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
HenkR
Contacteer:

Foutmelding

Bericht door HenkR » 27 dec 2010, 14:54

• Adres van je forum: http://www.spoorforum.com
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?na actie host
    phpBB versie:3.02 (ja weet het, moet nog updaten)

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?mappen weer op 777 gezet
    Wat is het probleem?
Algemene sql error.Nadat de host dacht dat het handig was om alle mappen die op 777 staan om te zetten op 755. Dit zou nl. te hack-gevoelig zijn. Ik heb hen uitgelegd dat dit noodzakelijk is om een forum te laten draaien.

Heb de betreffende mappen weer teruggezet en de host hiervan op de hoogte gesteld. Forum terug, maar het leden-gebruikerspaneel , de PB-mappen en bijlagen-upload geven foutmeldingen. Evenals het willen toepassen van diverse functies vanuit het beheerderspaneel.

Bij de foto upload krijg je een melding bij het plaatsen van een bericht dat de foto niet aan de voorwaarden voldoet.

Bij PB en gebruikerspaneel krijg ik de volgende melding:

SQL ERROR [ mysql4 ]

Can't create/write to file '/tmp/#sql_1c6c_0.MYI' (Errcode: 13) [1]

SQL

SELECT DISTINCT u.user_id, u.username, u.username_clean, u.user_colour, MAX(s.session_time) as online_time, MIN(s.session_viewonline) AS viewonline FROM (phpbb_users u, phpbb_zebra z) LEFT JOIN phpbb_sessions s ON (s.session_user_id = z.zebra_id) WHERE z.user_id = 2 AND z.friend = 1 AND u.user_id = z.zebra_id GROUP BY z.zebra_id, u.user_id, u.username_clean, u.user_colour, u.username ORDER BY u.username_clean ASC

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 158
CALL: dbal->sql_error()

FILE: ucp.php
LINE: 282
CALL: dbal_mysql->sql_query()

_______________________________________________________________-

Bij o.a. het openen van een forum onder forumbeheer krijg ik:

SQL ERROR [ mysql4 ]

Can't create/write to file '/tmp/#sql_1c6c_0.MYI' (Errcode: 13) [1]

SQL

SELECT f2.* FROM phpbb_forums f1 LEFT JOIN phpbb_forums f2 ON (f1.left_id BETWEEN f2.left_id AND f2.right_id) WHERE f1.forum_id = 14 ORDER BY f2.left_id ASC

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 158
CALL: dbal->sql_error()

FILE: includes/functions_admin.php
LINE: 341
CALL: dbal_mysql->sql_query()

FILE: includes/acp/acp_forums.php
LINE: 753
CALL: get_forum_branch()

FILE: includes/functions_module.php
LINE: 471
CALL: acp_forums->main()

FILE: adm/index.php
LINE: 74
CALL: p_master->load_active()

Bij bijvoorbeeld iets proberen te wijzigen bij Insterllingen berichten:

Fatal error: Not able to open ./../cache/data_global.php in /home/spoorforum/domains/spoorforum.com/public_html/spoorforum/phpBB3/includes/acm/acm_file.php on line 106

ik heb zekerheidshalve de gehele includes vervangen vanuit mijn back up en tevens de ucp.php, maar beiden hebben tot nu toe geen effect. En voor de rest is het voor mij abacadabra.....

Leuk he zo'n host........

Hoop dat het opgelost kan worden,

Vr. gr. Henk

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Foutmelding

Bericht door Paul » 27 dec 2010, 15:04

Die foutmeldinjgen van mysql hebben niets te maken met de CHMOD. Hiervoor zal je contact op moeten nemen met je host.

Voor de laatste fout moet je alle bestanden uit de cache/ map verwijderen, behalve .htaccess en index.htm

HenkR
Contacteer:

Bericht door HenkR » 27 dec 2010, 15:16

Bedankt, het laatste is nu inderdaad verholpen. Nu de rest nog, zal de foutmeldingen aan de host doorspelen, dan lossen ze het maar mooi op.

Ze vonden het overigens heel vreemd dat er bij phpBB Chmod 777 gebruikt moest worden. Een open deur voor serverhackers, zo zegt men. Dit lijkt me toch sterk, is dit echt zo?

Gr. Henk

Johan

Bericht door Johan » 27 dec 2010, 15:21

HenkR schreef:Een open deur voor serverhackers, zo zegt men.
Ik weet bar weinig af van servers en CHMODden, maar ik weet wel dat phpBB geen software ontwikkelt die de server plat kunnen gooien (tenminste, niet op deze manier :P)
Voormalig Support Teamlid

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 27 dec 2010, 15:29

@johan, als je geen antwoord weet op een vraag, gewoon niet antwoorden.

Of 777 onveilig is hangt van de server configuratie af. Of het nodig is hangt ook van de server configuratie af (In het geval van jou host is het nodig). 777 werkt in alle gevallen, 755, 700 of wat dan ook, niet altijd.
Verder betekend 777 enkel en alleen dat die map schrijfbaar is, voordat je de server dan echt kan hacken heb je wel meer nodig.

Gesloten