Hoi
Ik probeer het forum te installeren op de server van mijndomein, uiteraard met mijn eigen domein + webhosting. maar bij het inloggen op de aangemaakte database geeft hij de volgende foutcode.
phpBB kan geen databaseverbinding maken, zie de foutmelding hieronder.
Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)
Wie kan mij vertellen wat ik daar aan kan doen.
via phpmyadmin kan ik wel inloggen
alvast bedankt
Database werkt niet
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Database werkt niet
Heb je de juiste soort sql geselecteerd tijdens de installatie?
Hij verteld nu mysqld maar klopt dit ook met wat werkelijk is, probeer anders een gewoon mysql.
Hij verteld nu mysqld maar klopt dit ook met wat werkelijk is, probeer anders een gewoon mysql.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Ja, dat heeft hij, de d staat voor daemonKevin schreef:Heb je de juiste soort sql geselecteerd tijdens de installatie?

Waarschijnlijk klopt de opgegeven host niet, je moet even in het control panel van je webhost kijken welke mysql host je moet gebruiken.
Ik kan alleen kiezen uit: MySQL met MySQLi extensie en MySQL, bij beide kan ik niet inloggen, ik heb ook meerdere databases aangemaakt waar allemaal hetzelfde probleem voordoet, de website van mijn domein is erg beperkt in informatievoorziening dus ik heb geen idee of ik daar wat verkeerd doe.
Er staat in het control panel van mijn domein waarschijnlijk ergens een host opgegeven, die moet je gebruiken. Wij hebben geen idee wat die is, als je die niet kan vinden zal je contact moeten opnemen met mijndomein.