registratie én upgrade probleem !

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
whippie

Re: registratie én upgrade probleem !

Bericht door whippie » 12 okt 2010, 15:57

Ja kom nu wel op beheerderspaneel maar....

Zie nu dat wél het beheerderspaneel te openen is ;)
Ook zijn daar de topics zichtbaar (in forum zelf niet)
En zitten er wéér alle fouten van voorheen in :(

Ofwel, ik schiet weinig op met een backup terug te plaatsen omdat dan al die mod reut en andere fouten terug komen.
Of is er nog een andere mannier ?

whippie

Bericht door whippie » 21 okt 2010, 23:03

in ACP nu wél alle forums zie, maar in het forumoverzicht niet ?

Je zou denken dat dit betekend dat de forumstructuur wél terug gezet word, maar er geen berichten terug gezet worden ?

niemand een idee ?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 22 okt 2010, 06:14

Ik zou is proberen met de STK (support toolkit) van phpbb.com, en dan specifiek de optie fix left en right ID.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

whippie

Bericht door whippie » 22 okt 2010, 08:18

Hoi Kevin,

Waanzinnig bedankt voor je support ;)

Ik had de toolbox gedownload maar dat haalde weinig uit.
Maar alles werkt weer !!!

Ik heb weer een hoop geleerd de afgelopen dagen pieuwwww
Dat wil ik in algemeen belang wel door geven :bier:
De belangrijkste les die ik geleerd heb.....

>>> Maak elke week een "volledige" backup !!!
Zowel een gzip, bzip en vooral text.
>>> Maak een map op je PC genaamt "forum_toevoegingen !!!
Zet daar ál je aangepaste mappen (bv. smileys, style etc.)
Zet daar ál je aangepaste bestanden (bv. overal_heather, overall_footer )

>>> Mochten problemen niet heel simpel opgelost kunnen worden, flikker dan de hele bende er af !
>>> Delete je D-base
>>> Maak nieuwe D-base aan (zelfde naam als gedelete d-base)
>>> Start phpMyAdmin binnen het C-panel op de server van je host.
>>> Ga naar import en blader naar je laatste texst bestand in je back-up map en druk op start.
Vooral niet te snel denken dat er niets gebeurd, ga desnoods je hond uit laten als je ongeduldig aangelegt bent :mrgreen:
>>> Leeg de buffer in je ACP óf met FTP naar cache map en verwijder alle bestanden die daar in staan !
>>> Plaats all mappen en bestanden uit je eerder aangemaakte map "forum_toevoegingen" terug op de server (uiteraard reeds bestaande bestanden en mappen volledig vervangen)
>>> Leeg wederom de cache en KLAAR IS KEES !!! (of anna, karel, truusje) lol

Dit bespraat je dagen ellende !!!

Nogmaals, thanks Kevin :bier:

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 22 okt 2010, 08:37

Gelukkig dan maar, het hoort gewoon te werken toch.
whippie schreef:Zet daar ál je aangepaste mappen (bv. smileys, style etc.)
Zet daar ál je aangepaste bestanden (bv. overal_heather, overall_footer )
Je bedoeld neem ik aan dat je alle bestanden uit de root van de ftp download en backupt.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

whippie

Bericht door whippie » 22 okt 2010, 10:48

Ja klopt,

daarmee voorkom je dat je wanneer er iets fout gaat, je ook weer je heather, footer etc aan moet gaan passen naar je eigen stijl. Maar ook bv je toegevoegde smiley`s of what evver, weer overal vandaan moet gaan halen terwijl als je één map maakt, heb je al je eigen voorkeuren bij de hand en schrijf je gewoon de hele mappen of documenten over .

Maar ik ben het met je eens, het zou gewoon moeten werken, maar er is één manco aan het hele systeem en dat is dat wanneer er nieuwere versies (updates) uit komen, de "eerdere" versies niet meer te downloaden zijn. Als je dus (zoals ik) een website met forum over neemt en geconfronteerd word met een oude versie 3.o.4, ben je het bokkie. Er is nl géén betere upgrade dan gewoon stap voor stap naar 3.0.7 te gaan upgraden ipv met updaters die hele versies overslaan, want daar voor zijn de verschillen tussen de diverse versies veel te groot en loop je de meeste kans op falieurs. Maar ook de evt te gebruiken back-up bestanden die je gemaakt hebt onder die eerdere versie, veroorzaakt vaak problemen.

Ik snap dus niet waarom er niet gewoon voor gekozen is om de eerdere versie downloadbaar te houden, maar ze simpelweg niet meer te supporten. Dat is ook niet nodig want tegen de tijd dat een nieuwe versie uit komt, zijn alle bugs allang tig keer besproken op het forum. Jammer dus voor een kwalitatief zo hoogstaand en populair programma ;)

Nou lijkt het net of ik loop te klagen maar bedoel het positief :D

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 22 okt 2010, 11:06

whippie schreef:Maar ik ben het met je eens, het zou gewoon moeten werken, maar er is één manco aan het hele systeem en dat is dat wanneer er nieuwere versies (updates) uit komen, de "eerdere" versies niet meer te downloaden zijn. Als je dus (zoals ik) een website met forum over neemt en geconfronteerd word met een oude versie 3.o.4, ben je het bokkie. Er is nl géén betere upgrade dan gewoon stap voor stap naar 3.0.7 te gaan upgraden ipv met updaters die hele versies overslaan, want daar voor zijn de verschillen tussen de diverse versies veel te groot en loop je de meeste kans op falieurs. Maar ook de evt te gebruiken back-up bestanden die je gemaakt hebt onder die eerdere versie, veroorzaakt vaak problemen.
De kans op problemen is percentueel even groot, door de manier waarop de upgrade werkt. naast dat de upgrader bijna elk conflict zelf al kan oplossen, mits je de goede opties kiest.
Ik snap dus niet waarom er niet gewoon voor gekozen is om de eerdere versie downloadbaar te houden, maar ze simpelweg niet meer te supporten. Dat is ook niet nodig want tegen de tijd dat een nieuwe versie uit komt, zijn alle bugs allang tig keer besproken op het forum. Jammer dus voor een kwalitatief zo hoogstaand en populair programma ;)
Alle versies zijn nog gewoon te downloaden? http://www.phpbb.com/files/archive/ en http://sourceforge.net/projects/phpbb/files/

whippie

Bericht door whippie » 24 okt 2010, 13:38

Hmmm, dát had ik eerder moeten weten :(

Maar goed, nu nóg een probleem er bij, het lijkt wel of het forum spookt ??

In eerste instantie lijkt alles normnaal.
Máár....
De hoofdcategorieën zijn allen zichtbaar.
Óók de sub categorieën.
Maar op een of andere mannier worden de berichten niet aangeroepen, wat resultaard in een lege pagina (vieuwtopic.php)

Nu heb ik deze opnieuw van nieuwe (schone) instalatie over de oude heen geschreven maar het probleem blijft bestaan ??
De berichten staan overigens allemaal nog gewoon in de d-base.

Hopelijk kan iemand me vertellen wat het probleem is, want word zo langzamerhand echt doodziek van dat gedoe. HELP (please !)

whippie

Bericht door whippie » 24 okt 2010, 13:42

OPGELOST ;)

Gesloten