Veel GB verbruik door /fotoalbum/displayimage.php

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Frences

Veel GB verbruik door /fotoalbum/displayimage.php

Bericht door Frences » 20 sep 2010, 10:09

Halfweg september kreeg ik de volgende melding op de website/het forum:
Website onbereikbaar
Deze website is tijdelijk onbereikbaar voor het algemene publiek. Bent u de eigenaar of webmaster van deze website? Neem dan contact op met support@antagonist.nl

Ik contact opgenomen waarom site eruit lag, bleken we (na 14 dagen dus al!!) 60 GB aan dataverkeer verbruikt te hebben en gooien ze dus de website eruit. Wij tijdelijk GB opgehoogd, forum opgeschoond, fotoalbum mapje leeggegooid en 3 dagen lang was het goed.
Nu hebben we in drie dagen 5 GB verbruikt en is ons limiet weer op. Ergens klopt er iets niet en volgens de provider verbruikt /fotoalbum/displayimage.php 93 % van alle dataverkeer.
Ik snap er niets meer van. Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen??

Kan iemand misschien alleen al uitleggen op welke momenten /fotoalbum/displayimage.php allemaal wordt aangeroepen? Aangezien daar toch het grote verbruik lijkt te liggen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

PTish
Contacteer:

Re: Veel GB verbruik door /fotoalbum/displayimage.php

Bericht door PTish » 20 sep 2010, 10:48

Wellicht dat zoekmachines de pagina ontzettend veel aanroepen?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 20 sep 2010, 11:45

/fotoalbum/displayimage.php bestaat niet standaard in phpBB, heb je iets van MODs geinstalleerd?

Frences

Bericht door Frences » 21 sep 2010, 08:42

Hmm, niet dat ik weet. Weet niet eens hoe het moet volgens mij, mods installeren.
Heb ook even zitten googlen, maar je komt alleen maar op sites die foto's in topics laten zien met dus die displayimage.php... Hij zal er wel voor zorgen dat foto's getoond worden, ook die met photobucket worden getoond. Maar kan dat 3 GB dataverkeer per dag kosten? Ik vind het echt heel vreemd.

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 21 sep 2010, 08:53

coppermine 1.4 staat er om bekend dat er wat flaws in zaten betreffende high data, als gebruiker bijvoorbeeld een album opent en op dia show had bleef die loopen en data continu oproepen.
er is een nieuwe coppermine uit die dit oplost, de 1.4 bleef de data herschrijven, de 1.5 doet dit niet meer, in ieder geval niet meer de thumbs aanmaken en de comments.

voorbeeld van de comments hiero http://www.rooievogels.nl/fotoboek/disp ... =24&pos=82, wat betekend er kunnen bots op los gaan en blijven posten

bekijk je logs eens of je een gebruiker vind die uren op dezelfde paginaas is

ik ga ervan uit dat je coppermine hebt geinstalleerd.
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Frences

Bericht door Frences » 26 sep 2010, 19:48

Bedankt voor je reactie... ik zit inmiddels met handen in mijn haar :? . Geen idee of ik Coppermine heb geinstalleerd, was een kant en klaar forum, waarbij ik alleen de vormgeving zelf wat heb aangepast.
Gelukkig heb ik iemand uit de softwarebusiness die wellicht kan helpen, want ik weet het niet meer. Bedankt voor het meedenken! Mocht een van jullie nog wat te binnen schieten wat het kan zijn en vooral hoe ik het kan oplossen, dan hoor ik het graag ;)

Frences

Bericht door Frences » 02 okt 2010, 10:28

Carlo Claessen schreef:coppermine 1.4 staat er om bekend dat er wat flaws in zaten betreffende high data, als gebruiker bijvoorbeeld een album opent en op dia show had bleef die loopen en data continu oproepen.
er is een nieuwe coppermine uit die dit oplost, de 1.4 bleef de data herschrijven, de 1.5 doet dit niet meer, in ieder geval niet meer de thumbs aanmaken en de comments.

voorbeeld van de comments hiero http://www.rooievogels.nl/fotoboek/disp ... =24&pos=82, wat betekend er kunnen bots op los gaan en blijven posten

bekijk je logs eens of je een gebruiker vind die uren op dezelfde paginaas is

ik ga ervan uit dat je coppermine hebt geinstalleerd.
Inmiddels kunnen we weer op het forum en we hebben in 1 dag dus weer 4 GB verbruikt. Ben nu de nieuwe coppermine foto-album aan het installeren en hoop echt dat het daar aan ligt.
Morgen dan maar even kijken hoeveel GB we vandaag hebben verbruikt. Het bleek dat we inderdaad foto-album van Coppermine hebben.
Ben gaan inloggen op de database zelf en wat je daar ziet in het usage log, echt ongelofelijk, echt elke minuut worden door diverse ip-adressen dit aangeroepen:

"GET /fotoalbum/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=5 HTTP/1.1" 200 3867007 "http://www.hetscrapbookforum.nl/fotoalbum/" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1;)"

Dus mag ik daar dan uit herleiden dat we het foto-album inderdaad maar eens moeten vervangen ;)
Ik probeer het in elk geval, baat het niet, dan schaadt het niet immer.

Carlo Claessen

Bericht door Carlo Claessen » 02 okt 2010, 11:13

waarschijnlijk zal het wel veel werk wezen maar je weet dat er ook een gallery is die is gemaakt voor phpbb3?
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien

Frences

Bericht door Frences » 02 okt 2010, 21:41

Als ik eerlijk ben heb ik me nooit zo bezig gehouden met een foto-album, het zat er zo op, toen ik het forum overnam en we hebben tot halfweg september 3 jaar lang geen last gehad van deze problemen.
Maar wellicht nu inderdaad eens tijd om naar wat anders te kijken. Bedankt voor de tip Carlo!

odil
Contacteer:

Bericht door odil » 02 okt 2010, 23:51

En hier heb je de link naar de foto galerij MOD: http://www.flying-bits.org/download.php?mod_id=6

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 03 okt 2010, 08:41

Hoi Frences, dat is even geleden weer.

Als ik je een advies mag geven zou ik de forum software ook gaan updaten voor dat het straks niet meer mogelijk te updaten.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Frences

Bericht door Frences » 03 okt 2010, 12:37

Thanks allemaal!

We blijken te zijn gehacked... ik heb hulp ingeroepen en die heeft even gekeken op de database zelf. We bleken dat foto-album wel ooit eens geinstalleerd te hebben, maar die hacker heeft er dus ergens een script o.i.d. aan toegevoegd. Nu displayimage weggehaald, wachwoorden verandert en nu kan ik ineens niet meer op het forum. Krijg ik deze foutmelding ineens:

SQL ERROR [ mysqli ]

Access denied for user 'naam'@'localhost' (using password: YES)

An sql error occurred while fetching this page. Please contact an administrator if this problem persists.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 03 okt 2010, 13:28

Je forum kan geen verbinding meer maken met de database. Je geeft aan dat je de wachtwoorden veranderd hebt, heb je die daarna ook aangepast in je config.php uit de root van je forum?

Die gegevens die daarin staan moeten overeenkomen met de gegevens van je database :)
Jeroen

Gesloten