Na forumupdate smilies verdwenen door meerdere pagina's

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
lelibel

Na forumupdate smilies verdwenen door meerdere pagina's

Bericht door lelibel » 20 sep 2010, 12:45

• Adres van je forum: http://www.lelibel.nl/phpbb3/
    Event. modificaties op je forum: Versie update van 3.0.1 via 3.0.2 naar 3.0.7
    Wanneer ontstond het probleem? Na het updaten van het forum.
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? *spreekt voor zich intussen*
    Wat is het probleem?
Wanneer de pop-up open naar de extra smilies zijn de meeste extra smilies verdwenen. Er staan wel enkele extra smilies tussen, maar wanneer je in het beheerderspaneel kijkt zijn dit de smilies die op pagina 1 passen. Pagina 2, 3 en 4 slaat hij over. Bij de vorige versie waren er niet meerdere pagina's en had je 1 lange lijst geloof ik...

Jim
Contacteer:

Re: Na forumupdate smilies verdwenen door meerdere pagina's

Bericht door Jim » 20 sep 2010, 14:57

In phpBB 3.0.6 is de functie toegevoegd dat smilies op meerdere pagina's worden gezet. Echter, je stijl moet dit wel ondersteunen, anders zal slechts de eerste pagina worden getoond. ;)

Dus je moet ofwel een stijl vinden die up-to-date is met je forum versie, of deze handmatig updaten.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

lelibel

Bericht door lelibel » 20 sep 2010, 16:18

Jim schreef:In phpBB 3.0.6 is de functie toegevoegd dat smilies op meerdere pagina's worden gezet. Echter, je stijl moet dit wel ondersteunen, anders zal slechts de eerste pagina worden getoond. ;)

Dus je moet ofwel een stijl vinden die up-to-date is met je forum versie, of deze handmatig updaten.
Dat is wel vreemd want de stijl is gemaakt voor versie 3.0.6... Ik heb juist het forum geupdate zodat deze beter ondersteund werd. Maar er waren kennelijk dus nog minder problemen toen ik de stijl draaide vanuit 3.0.1 vreemd genoeg.

Wordt er ergens uitgelegd hoe ik dit handmatig kan aanpassen? Of kan iemand een tip in de juiste richting geven?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 20 sep 2010, 18:35

Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

lelibel

Bericht door lelibel » 20 sep 2010, 20:13

Oké bedankt. Ik ga er zodra lukt even mee aan de slag :!:

lelibel

Bericht door lelibel » 28 sep 2010, 22:56

Ik heb hier een simpele oplossing voor gevonden zonder drastische aanpassingen, wellicht handig voor anderen die dit probleem hebben. Je kunt in Instellingen berichten onder Algemeen in het Beheerderspaneel "Smilies per pagina:" instellen. Deze stond standaard op 50. Het totale aantal smilies op je forum invullen zorgt ervoor dat je ze allemaal weer ziet.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 29 sep 2010, 06:10

Dan ben je er nog niet hoor, er zullen zeker meer errors gaan komen op den duur. Er zijn plentie nieuwe functies ingebouwd in de software die ook in je stijl doorgevoerd moeten worden om goed te kunnen werken.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

lelibel

Bericht door lelibel » 29 sep 2010, 09:05

Ik heb de stijl nu al een tijdje en we zijn nog geen enkel ander probleem tegengekomen. Na zoeken met betrekking tot de stijl (ik had in mijn hoofd dat hij voor 3.0.6 was) vond ik hem alleen nog voor 3.0.7. Hoe het nou zit... Ik weet het niet. Ik heb alles voor de zekerheid wel even opnieuw gedownload en vermoed dat het wel goed zit.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 29 sep 2010, 11:52

Bijvoorbeeld in het bestand: styles/jouwstijl/template/template.cfg kun je vaak een versienummer vinden.
Dat jij hem alleen voor 3.0.7 bent tegen gekomen zou kunnen doordat de maker hem heeft geupdate, dat kan ook scheelt jouw weer werk toch.
Afbeelding

lelibel

Bericht door lelibel » 29 sep 2010, 12:53

Goede tip dankje! Ik heb er inderdaad staan "version = 3.0.7-PL1" dus dat zit goed! Waarom dat dan met die smilies nog niet werkte geen idee, maar gelukkig is het zo ook verholpen!

Gesloten