Nieuw geregistreerde gebruikers (div. vragen)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Michalok

Nieuw geregistreerde gebruikers (div. vragen)

Bericht door Michalok » 17 aug 2010, 03:54

• Adres van je forum: nog niet live
    Event. modificaties op je forum: Joomla 1.5.20 / Jfusion
    Wanneer ontstond het probleem? geen idee
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? alleen forums gemaakt
    Wat is het probleem?
Ik ben niet bekend met phpbb3 en weet geen jargon helaas dus vergeef mijn onwetendheid :oops:

vraag 1)

Het is de bedoeling dat nieuw geregistreerde gebruikers alleen ons voorstel forum zien, maar daar in niet de berichten van andere gebruikers kunnen lezen, maar wel een nieuw topic kunnen posten die door een moderator of admin goedgekeurd moet worden.
Zelf heb ik totaal geen idee hoe dit te realiseren.
zouden jullie willen helpen met een oplossing ?

Vraag 2 ) Komen nieuw geregistreerde gebruikers met 0 posts automatisch in de "inactieve accounts" sectie terecht ?

Vraag 3) wat is het verschil tussen een template, style, theme ?

Bij voorbaat dank !

..

Jim
Contacteer:

Re: Nieuw geregistreerde gebruikers (div. vragen)

Bericht door Jim » 17 aug 2010, 08:23

Welkom op phpBB.nl! :)

Vraag 1: Standaard is dit niet mogelijk. Je zult hier een modificatie voor nodig hebben. Er was ooit een modificatie die dit mogelijk maakte, maar helaas is deze niet meer beschikbaar. Wat je wel kunt doen is dat nieuwe gebruikers alleen het voorstelforum kunnen zien en daar hun eerste bericht goedgekeurd moeten hebben voordat ze de rest kunnen zien, voldoet dat ook? :)

Vraag 2: Nee, als een account geregistreerd is, is het automatisch actief tenzij je bijvoorbeeld hebt ingesteld dat er nog op een link in een e-mail moet worden geklikt. Nieuwe gebruikers met 0 posts worden wel automatisch in de "Nieuwe geregistreerde gebruikers" groep geplaatst. :)

Vraag 3: Een stijl is het hele geheel, de template is meer de fundering van de stijl, de HTML code en de themes (thema's) is de opmaak, de CSS code van de stijl.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Michalok

Bericht door Michalok » 17 aug 2010, 21:43

Bedankt voor de duidelijke uitleg .

wel het probleem is dat wij een lotgenoten website hebben waar nogal eens "lastige" ex vriendjes langs komen om achter schuilnamen te komen en mee te lezen , daarom is het voor ons van groot belang dat "bezoekers" en mensen die zich nog niet bekend hebben gemaakt zo weinig mogelijk te lezen krijgen.
Mocht dit niet mogelijk zijn is je voorstel qua vraag 1 ook goeed :D

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 18 aug 2010, 09:05

Tsja, in dat geval moet je eigenlijk dat Voorstelforum, in de regels zetten dat mensen daar zo min mogelijk persoonlijke informatie in zetten (vanwege de ex-vriendjes) en dan als hun bericht eenmaal is goedgekeurd dat ze dan binnen jouw forum nog een plek hebben waar ze van alles kunnen delen. :)

Maargoed, terug naar het phpBB gedeelte. :P

Als het zo wilt opzetten, moet je allereerst bij Instellingen registratie de "Nieuw lid bericht limiet" op 1 zetten. Daarna ga je naar het Permissies tabblad, en kies je bij Forum permissies groepen de "Nieuwe registreerde gebruikers" groep. Ik weet niet of je veel forums hebt, maar als het het niet gek veel zijn, kan je ze allemaal selecteren en verstuur. Zet voor alle forums die nieuwe gebruikers NIET mogen zien in de hoek van het schermpje klikken op "Alles NOOIT" (dus niet Nee, maar Nooit!). Voor het ene forum dat ze wel mogen zien zet je de rol op "Op moderatie Wachtrij".

Als je dat allemaal gedaan hebt klik je onderaan op: Pas alle permissies toe. :)

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Michalok

Bericht door Michalok » 18 aug 2010, 12:24

Helemaal top !

Bedankt voor de snelle hulp :D

Michalok

Bericht door Michalok » 24 aug 2010, 00:53

op de een of andere manier krijg ik de moderatie wachtrij maar niet werkende zoals je beschreven hebt .
Mischien tijd voor iets meer info :P

* joomla 1.5.20 Full Package , en nederlandse language file .
* phpBB 3.0.7-PL1 NL
* Mehdi's Joomla 1.5/Phpbb 3 Bridge

Ik gebruik joomla dus als "master" of wat de correcte naam ook mag zijn :oops:
mensen moeten via joomla dus registreren en die accounts worden gelijk aan PhPbb3 door gegeven.
Nu heb ik precies de instellingen aangepast zoals door gegeven maar helaas ik krijg het nog steeds niet aan de praat.
Bij registratie instellingen staat bij Accountactivatie: Door admin aangevinkt .
Ik weet ook niet of dit nodig is voor de mehdi's plug in.
Hoop dat dit meer info bied ! :)

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 24 aug 2010, 07:48

Nou, het kan zijn natuurlijk dat de bridge ervoor zorgt dat gebruikers niet in de "Nieuwe geregistreerde gebruikers" groep komen, en daardoor de wachtrij die ik heb beschreven niet werkt.

Zou je dat even voor me willen controleren? :)

Michalok

Bericht door Michalok » 24 aug 2010, 09:10

sorry voor mijn gebrek aan jargon hoor :oops:
maar hoe controleer ik dit ? :oops:

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 24 aug 2010, 09:18

Je kan proberen een gebruiker net nieuw te registreren en dan bij het forum op zijn profiel te klikken en dan kijken of in het menu'tje van zijn groepen ook de "Nieuwe geregistreerde gebruikers" groep staat.

Michalok

Bericht door Michalok » 24 aug 2010, 09:24

Deze zie ik na het voorstellen in geregistreerde gebruikers , ik zat al met mijn handen in het haar ( geen idee hoe ik het uberhaubt aan de praat hebt gerkegen) maar nu helemaal :P

Michalok

Bericht door Michalok » 24 aug 2010, 09:26

cross post sorry
Laatst gewijzigd door Michalok op 25 aug 2010, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Michalok

Bericht door Michalok » 25 aug 2010, 21:02

iemand die mij voor 25 euro kan helpen dit probleen en wat kleinere op te lossen ?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 25 aug 2010, 21:21

Michalok schreef:iemand die mij voor 25 euro kan helpen dit probleen en wat kleinere op te lossen ?
Oproepen voor dit soort klusjes horen thuis in het Gevraagd forum :)
Daar heb je dus ruimte om een advertentietopic te plaatsen.
Jeroen

Michalok

Bericht door Michalok » 25 aug 2010, 21:26

Ok sorry ! .
Kun jij mij mischien vertellen hoe ik het terug kan zetten ? zodat de nieuwe geregistreerde gebruikers Wel weer in "nieuw geregistreerd komen" ipv geregistreerd ?
Snap er echt totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal niets meer van
:oops:

Gesloten