Beheerder kan wachtwoord user niet aanpassen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Llnda

Beheerder kan wachtwoord user niet aanpassen

Bericht door Llnda » 15 aug 2010, 12:01

• Adres van je forum: http://www.fotopraatjes.nl
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Geconstateerd enige tijd na update 3.0.7-PL1
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Alleen geupdate
    Wat is het probleem?
Een user heeft aangegeven het wachtwoord niet meer te weten en dit nogmaals opgevraagd te hebben. Helaas werkte dit niet. In de beheeromgeving heb ik het wachtwoord van betreffende user nogmaals aangepast. Toen user probeerde in te loggen, kreeg zij de volgende melding:

Code: Selecteer alles

[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/auth/auth_db.php on line 75: include(./includes/captcha/captcha_factory.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/auth/auth_db.php on line 75: include() [function.include]: Failed opening './includes/captcha/captcha_factory.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php')

Fatal error: Class 'phpbb_captcha_factory' not found in /home/fotopraat/domains/fotopraatjes.nl/public_html/includes/auth/auth_db.php on line 78
Zelf inloggen met gebruikersnaam en nieuwe (door mezelf/beheerder gegeven) wachtwoord lukte ook niet, kreeg dezelfde melding.

Enig idee of het op te lossen is? User heeft een computercrash gehad en alle mail is weg, oorspronkelijke wachtwoord is niet meer te achterhalen. Waarschijnlijk werkt het ook niet meer, omdat ik het gereset heb?
..

Llnda

Re: Beheerder kan wachtwoord user niet aanpassen

Bericht door Llnda » 16 aug 2010, 18:51

Helaas is het me nog niet gelukt dit probleem op te lossen. Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Jim
Contacteer:

Re: Beheerder kan wachtwoord user niet aanpassen

Bericht door Jim » 18 aug 2010, 09:17

Dat is waarschijnlijk omdat die gebruiker toen de CAPTCHA moest invoeren (code als je meerdere keren een verkeerd wachtwoord invoert) en deze een probleem heeft op je forum.

Probeer eens het bestand "includes/captcha/captcha_factory.php" opnieuw te uploaden naar je forum. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gesloten