Toegang topic/forum na plaatsen van min. 1 bericht?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Onnyman

Toegang topic/forum na plaatsen van min. 1 bericht?

Bericht door Onnyman » 09 jun 2010, 19:38

Ik gebruik de nieuwste forum versie.3.07.xx.
Ik heb echt dit forum geheel uitgespit of ik iets kan vinden mbt. "toegang tot topic pas na het plaatsen van minimaal 1á2 berichten".

Dit omdat het gaat om een groot forum waar nu "wachtwoorden" op het forum/topic staan om bezoekers toegang te geven.
Het is makkelijker (in mijn geval) dat iemand eerst actief is op het forum dmv 1 bericht te plaatsen en daarna vrij toegang heeft op dat gedeelte van het forum!

Weet iemand een idee of is er een modje voor? :|

MVG
Onnyman

Jeroen

Re: Toegang topic/forum na plaatsen van min. 1 bericht?

Bericht door Jeroen » 13 jun 2010, 18:50

Je kan gebruik maken van de "Nieuw geregistreerde gebruikers" groep. Op de "Registratie instellingen" pagina in je beheerderspaneel kan je instellen tot hoeveel berichten een gebruiker in die groep moet blijven.

Je kan dan voor die groep permissies instellen dat ze maar tot bepaalde forums toegang hebben (je moet dan voor de rest van de forums de permissies op "nooit" zetten, omdat je als nieuw geregistreerde gebruiker ook in de gewone geregistreerde gebruikersgroep staat). Als een nieuw geregistreerde gebruiker vervolgens het ingestelde aantal berichten behaald, wordt automatisch de "Geregistreerde gebruikers"groep als standaard voor hem ingesteld.

Dan worden dus de permissies van de gewone gebruikersgroep overgenomen, en voor die groep zou je dus kunnen instellen dat ze wél alle forums kunnen zien. Meer informatie over het permissie systeem van phpBB3 lees je hier.
Jeroen

Onnyman

Re: Toegang topic/forum na plaatsen van min. 1 bericht?

Bericht door Onnyman » 19 aug 2010, 12:08

Dit was de oplossing, perfect uitgelegd!!!

Gesloten