Oud forum, naar nieuwe installatie met behoud van gegevens?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Ratofer

Oud forum, naar nieuwe installatie met behoud van gegevens?

Bericht door Ratofer » 09 jun 2010, 12:19

• Adres van je forum: http://www.just4tuning.nl/forums
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? n.v.t.
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nope
    Wat is het probleem?
Zoals de titel al zegt.
Op dit moment heb ik een forum, draaiend op versie 3.0.3. (www.just4tuning.nl/forums)
En heb een nieuwe installatie gemaakt voor (www.just4tuning.nl/forum)

Nu wil ik de forums via mijn domein beheren met installtron. De nieuwe installatie is dan ook gemaakt met installtron. (vanwege het onderhoudsgemak).

Kan ik vanuit mijn bestaande 3.0.3 versie de berichten en instelling kopieren naar de nieuwe versie met installtron ?

Kevin
Contacteer:

Re: Oud forum, naar nieuwe installatie met behoud van gegeve

Bericht door Kevin » 09 jun 2010, 12:24

Nee dat kan niet met installtron. Dat zou je alleen kunnen doen door de oude DB aan je nieuwe forum te koppelen. Dit kun je doen in het bestand config.php, daar de naam en wachtwoord van je oude database invullen. Daarna dien je nog wel je database te updaten met het bestand update_database.php uit het update pakket wat jij nodig hebt (3.0.3 naar 3.0.7PL1)

Maar volgens mij worden installaties met bv installtron hier niet ondersteund.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Jeroen

Bericht door Jeroen » 09 jun 2010, 12:25

kevin1979 schreef:Maar volgens mij worden installaties met bv installtron hier niet ondersteund.
Dat klopt, wij supporten hier geen forums die met zulk soort programma's geïnstalleerd zijn.
Jeroen

Ratofer

Bericht door Ratofer » 09 jun 2010, 12:45

ok duidelijk.
heb inmiddels dan ook voor andere oplossing gekozen.

Gesloten