Buttons en forumafbeeldingen kwijt

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Boewie

Buttons en forumafbeeldingen kwijt

Bericht door Boewie » 31 mei 2010, 18:39

• Adres van je forum: http://www.ikbeneenbam.nl
    Event. modificaties op je forum:Board3 portal 1.0.2, phpbb Calendar 0.1.0, phpbb Gallery 1.0.5, post template 1.0.0a, viewtopic birthday
    Wanneer ontstond het probleem? gisteren
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Ik heb in prosilver de afbeeldingen van een andere style gebruikt, maar ook weer verwijderd
    Wat is het probleem?
Sinds gisteren verdwijnen de standaard forumafbeeldingen en buttons bij het vernieuwen van de afbeeldingsets van de prosilverstyle. Deze zijn d.m.v. een backup wel terug te zetten, maar de buttons blijven weg. Ook geen link op de plaats van de buttons, maar wel veranderd de cursor als ik op de plaats van de buttons beweeg.
Bv. als ik een bericht wil quoten, is er niets te zien, staat er niet de button, geen link, maar ik kan dus wel quoten nadat ik op de plaats klik waar de cursor veranderd naar een wijzend vingertje (handje)
Weet iemand hoe dit te verhelpen is?

EelkeB

Re: Buttons en forumafbeeldingen kwijt

Bericht door EelkeB » 02 jun 2010, 13:27

Als ik met Firebug even in je site snuffel (bijvoorbeeld de pagina met de forumregels, daar mist ook de afbeelding voor de knop "Onderwerp gesloten") zie ik dat deze van de locatie ./styles/prosilver/imageset/button_topic_locked.gif zou moeten komen.

Of deze bestaat kun je controleren door het gedeelte achter de ./ achter de locatie van je site te plakken:
http://www.ikbeneenbam.nl/styles/prosil ... locked.gif
Deze bestaat niet.

Mogelijke fout is bijvoorbeeld dat je bij het herstellen van de afbeeldingen ze net op de verkeerde plek hebt gezet.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Boewie

Bericht door Boewie » 02 jun 2010, 17:59

Ik heb een geheel nieuwe afbeeldingenset gedownload en deze op de juiste plaats geupload, maar het probleem blijft bestaan

EelkeB

Bericht door EelkeB » 02 jun 2010, 18:39

Ik zie de "Gesloten" knop nu wel, alleen is de ruimte die hij krijgt niet juist.
Dutch Open Projects

Boewie

Bericht door Boewie » 02 jun 2010, 21:51

Er zijn enkele knoppen teruggekomen en lijken niet helemaal passend.
Maar de afbeeldingen voor bv een link, een gesloten topic, nieuw bericht of een gelezen bericht etc. worden weer verwijderd na het vernieuwen.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 03 jun 2010, 07:25

Wat bedoel je met "verwijderd" en "vernieuwen"? Wordt het fysieke bestand verwijderd? Of alleen de weergave op het scherm? En wat vernieuw je, de paginaweergave, of...?
Dutch Open Projects

Boewie

Bericht door Boewie » 03 jun 2010, 09:13

Met verwijderd bedoel ik dat ze niet te zien zijn op het scherm (de link en de beschrijving is wel te zien als ik er met de muis op ga staan)
En met vernieuwen bedoel ik de afbeeldingsets vernieuwen in ACP --> Stijlen --> Afbeeldingsets --> Vernieuwen (refresh)
Als ik dat laatste doe en ik wil weer naar de forumindex, klik op vernieuwen om de pagina te verversen dan zijn de meeste afbeeldingen weg weg.
Met een backup zijn ze weer wel terug te krijgen, en zijn ze ook voor andere gebruikers te zien, maar het probleem met het vernieuwen blijft bestaan.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 08 jun 2010, 11:00

Boewie, het is een lastig probleem waar niet 1-2-3 een oplossing voor te geven is. Mogelijk dat er iets verkeerd zit in je image set. De afmetingen van de knoppen, bijvoorbeeld, staan gespecificeerd in een info-bestand in de imageset. Dat die dus niet kloppen als je wel een plaatje ziet, is dus op zijn zachtst gezegd vreemd. Heb je al eens de hele prosilver style volledig overschreven met de bestanden uit een "verse" download (wel dezelfde versie als je gebruikt)? Denk dan ook aan de Nederlandse imageset.
Dutch Open Projects

Boewie

Bericht door Boewie » 08 jun 2010, 11:22

Bedankt voor je antwoord. Ik heb idd een nieuwe versie van de imageset (nl) geupload naar ftp.
Maar dat heeft ook niets uitgehaald.

Ik heb inmiddels ontdekt dat het probleem lag in styles/prosilver/imageset/imageset.cfg
Ik heb de nieuwe versie van het bestand naast het bestaande bestand gehouden en kwam tot de conclusie dat het bestand van de nieuwe versie stukken groter was dan het bestaande bestand.
Wat ontbrak in het bestaande bestand heb ik nu bijgewerkt en het is zo goed als opgelost. Enkele knoppen hebben nog niet het volledige formaat, maar verder is alles weer terug en kan ik de imageset weer gewoon vernieuwen zonder dat ik de afbeeldigen weer kwijt ben.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 08 jun 2010, 13:17

Dat is inderdaad wat ik bedoelde met "info-bestand". Als je dagelijks met allerlei verschillende systemen werkt wil je de details nog wel eens door elkaar halen :)
Dutch Open Projects

Boewie

Bericht door Boewie » 08 jun 2010, 13:27

Ik ben er eigenlijk ook per toeval achter gekomen, omdat ik een mod wilde installeren.

Gesloten