Na registratie nieuw lid in twee gebruikersgroepen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Seraphinne

Na registratie nieuw lid in twee gebruikersgroepen

Bericht door Seraphinne » 07 mei 2010, 21:11

• Adres van je forum: http://www.avo-forum.nl
    Event. modificaties op je forum: nee
    Wanneer ontstond het probleem? vandaag
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Jazeker, zie hieronder.
    Wat is het probleem?
Het beheer heeft besloten dat elk lid zich even moet voorstellen voordat hij of zij het forum zal zien. En dus hebben we gekozen voor elk nieuw lid, dat zij in de Nieuw geregistreerde gebruikersgroep zitten totdat zij 2 berichten hebben geplaatst. Dit hebben we ook als standaard ingesteld.

We hebben dit aangepast via Algemeen - Instellingen registratie - Nieuw lid bericht limiet en Stel de Nieuw geregistreerde gebruikersgroep in als standaard.

Nu hebben we de groep Nieuw geregistreerde gebruikersgroep via permissies aangepast met daarin de subfora die zij wel en niet mogen zien. Dat is: dit ben ik en het Community Centre (voor mochten ze niet weten wat ze precies moeten doen).

Wij kregen vandaag een nieuw lid en die plaatste geheel ergens anders een bericht, maar had zich niet voorgesteld.

Ik bekeek deze persoon bij gebruikersbeheer en zag bij de groepen dat ze ingesteld is bij Nieuw geregistreerde gebruikers en Geregistreerde gebruikers, waarvan de Nieuw geregistreerde gebruikers-groep wel als standaard.

Dus bij registratie krijgen nieuwe leden de twee gebruikersgroepen gedefineerd. Is dit op te lossen, zodat ze bij alleen in de Nieuw geregistreerde gebruikers-groep terechtkomen totdat ze 2 berichten hebben geplaatst?

Het zal vast een zeer makkelijke oplossing zijn, maar ik kom er niet uit.

Alvast dank!

Jeroen

Re: Na registratie nieuw lid in twee gebruikersgroepen

Bericht door Jeroen » 07 mei 2010, 22:10

Je moet bij de permissies van de forums waar de "Nieuw geregistreerde gebruikers" géén toegang tot moeten hebben "Nooit" selecteren in plaats van "Nee".
Jeroen

Seraphinne

Bericht door Seraphinne » 13 mei 2010, 21:22

Hoi Pietje,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga hiermee aan de gang. :)

Seraphinne

Bericht door Seraphinne » 05 jun 2010, 13:59

Bedankt, het is gelukt! :)

Gesloten