nieuwe leden permissie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
reasonforum

nieuwe leden permissie

Bericht door reasonforum » 31 mei 2010, 15:06

Ik wil dus dat de nieuwe leden zich eers voor stellen dus ook alleen dat onderwerp kunnen zien. (en de forum regels)
en dat ik ze dan een andere rang geef en dat ze alles kunnen zien en plaatsen.

ik heb dit ooit wel een gedaan met een ander forum maar ik zou niet meer weten hoe ik dat gedaan heb

ringo1

Re: nieuwe leden permissie

Bericht door ringo1 » 31 mei 2010, 17:40

ik heb de gasten eens op geen toegang gezet enkel voor voorstellen en regels hebben ze wel toegang. maar vondt dit niet goed. ze mogen wel het forumindex zien maar niet binnenin kunnen kijken zonder geregistreerd te zijn. maar weet ook nog niet hoe ik dit moet doen.grtz

Neo
Contacteer:

Bericht door Neo » 31 mei 2010, 18:29

reasonforum schreef:Ik wil dus dat de nieuwe leden zich eers voor stellen dus ook alleen dat onderwerp kunnen zien. (en de forum regels)
en dat ik ze dan een andere rang geef en dat ze alles kunnen zien en plaatsen.

ik heb dit ooit wel een gedaan met een ander forum maar ik zou niet meer weten hoe ik dat gedaan heb
Je maakt een nieuw forum (bv: welkom stel je voor) aan waar de groepen "Gasten" alleen kan lezen wat ze moeten doen en dat ze zich moeten registreren en posten in dat topic.
Na registratie komen ze in de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers" waarvan de berichten eerst moeten worden goedgekeurd (mits zo ingesteld). Je zou ze na deze actie al kunnen plaatsen in een andere zelf gemaakte groep met meer rechten tot het forum! Zo niet komen ze na 3 berichten automatisch in de groep "Geregistreerde gebruikers". Als je dit dus niet wilt zul je die rechten ook moeten aanpassen in de rechten van "gasten" en "Pas geregistreerde gebruikers".

Nu maak je een groep(en) aan met leden (of andere naam) en deze geef je toegang tot de rest van je forum!

ringo1 schreef:ik heb de gasten eens op geen toegang gezet enkel voor voorstellen en regels hebben ze wel toegang. maar vondt dit niet goed. ze mogen wel het forumindex zien maar niet binnenin kunnen kijken zonder geregistreerd te zijn. maar weet ook nog niet hoe ik dit moet doen.grtz
Dat heb je hier ook al eens staan word op deze manier erg verwarrend een dubbelpost! ;)
viewtopic.php?f=40&t=53966#p419228
Laatst gewijzigd door Neo op 01 jun 2010, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 31 mei 2010, 18:52

Ringo1, graag in het vervolg enkel reageren als je een antwoord hebt voor de vraag die hier gesteld word.
Zoals hierboven al uitgelegd is zullen we je echt niet vergeten en jouw vraag word ook wel beantwoord. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Neo
Contacteer:

Bericht door Neo » 01 jun 2010, 18:03

reasonforum schreef:sorry bedoelde niet gasten maar nieuwe gebruikers :oops:
nu kunnen ze alles zien maar ik wil dat ze alleen "stel je voor" kunnen lezen en schrijven.
mochten ze dit netjes gedaan hebben dan zet ik de permissies goed dat ze alles kunnen zien.
ik ben een andere vertaling gewend :roll:
Je doet met de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers" het zelfde als met de groep gasten deze mogen namelijk ook niet overal rond kijken op je forum!

Je moet dus voor beiden groepen "gasten" en "Nieuw geregistreerde gebruikers" alle rechten weg halen voor al je andere forums waar ze geen toegang mogen hebben!

EelkeB

Bericht door EelkeB » 02 jun 2010, 13:38

FDCP_NEO schreef:Na registratie komen ze in de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers" waarvan de berichten eerst moeten worden goedgekeurd (mits zo ingesteld). Je zou ze na deze actie al kunnen plaatsen in een andere zelf gemaakte groep met meer rechten tot het forum! Zo niet komen ze na 3 berichten automatisch in de groep "Geregistreerde gebruikers".
Bijna, maar niet helemaal. Nieuwe gebruikers komen altijd in de groep Geregistreerde gebruikers. Daarnaast kun je e.e.a. zo instellen dat ze ook in de groep Nieuw geregistreerde gebruikers komen. Met deze groep kun je dan de rechten van nieuwe gebruikers inperken, d.m.v. het toekennen van "Nooit" permissies (die de door de groep "Geregistreerde permissies" teniet doen).

Overigens kun je ook zelf kiezen na hoeveel geplaatste (goedgekeurde) berichten een gebruiker uit de groep "Nieuw geregistreerde gebruikers" wordt gehaald. Dit kun je bijvoorbeeld ook op 1 zetten, als je alleen maar wil afdwingen dat ze een voorstelbericht plaatsen. Om te kunnen controleren dat ze geen bullshit posten alleen maar om meer rechten te krijgen kun je de berichten van nieuw geregistreerde gebruikers op de wachtrij laten plaatsen, dan geldt hun bericht als geplaatst zodra het is goedgekeurd.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gesloten