Kan ik het grootst aantal online gebruikers aanpasse ?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
GC_Boy

Kan ik het grootst aantal online gebruikers aanpasse ?

Bericht door GC_Boy » 28 mei 2010, 10:06

Ik zou graag willen weten als dit in het systeem mogenlijk is ergens in beheerders gedeelte om het grootst aantal gebruikers wat online was te veranderen.

Dit geeft een beter zicht voor bezoekers want als je veel leden hebt ist nog niet altijd het dat men dan met veel tegelijk on is en dan kan gerust de teller op bv maar laag dipje staan en dat is niet echt motiverend denk ik voor nieuwe forum bezoekers denk ik.

al vast bedankt 8-)

Jeroen

Re: Kan ik het grootst aantal online gebruikers aanpasse ?

Bericht door Jeroen » 28 mei 2010, 10:44

Je wilt dus zelf het hoogst aantal gebruikers aanpassen? :?

Beetje laf, of niet dan? Het is toch veel leuker als je zelf zo'n record weet neer te zetten met een hoog aantal gebruikers online? Als nieuwe forumbezoekers je forum interessant vinden registreren ze toch wel, dat zal echt niet afhangen van dat ene statistiekje ;)

Maar in ieder geval, het is standaard niet mogelijk. Je zal daarvoor een SQL query moeten uitvoeren in je database:

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_config SET config_value = 'xxx' WHERE CONVERT( config_name USING utf8 ) = 'record_online_users' LIMIT 1 ;
Verander 'xxx' in een getal naar keuze.
Jeroen

GC_Boy

Bericht door GC_Boy » 28 mei 2010, 11:08

Pietje schreef:Je wilt dus zelf het hoogst aantal gebruikers aanpassen? :?

Beetje laf, of niet dan? Het is toch veel leuker als je zelf zo'n record weet neer te zetten met een hoog aantal gebruikers online? Als nieuwe forumbezoekers je forum interessant vinden registreren ze toch wel, dat zal echt niet afhangen van dat ene statistiekje ;)

Maar in ieder geval, het is standaard niet mogelijk. Je zal daarvoor een SQL query moeten uitvoeren in je database:

Code: Selecteer alles

UPDATE phpbb_config SET config_value = 'xxx' WHERE CONVERT( config_name USING utf8 ) = 'record_online_users' LIMIT 1 ;
Verander 'xxx' in een getal naar keuze.
ik weet niet echt waar ik moet zitten, dus dan ga ik het maar best zo dan laten

Jeroen

Bericht door Jeroen » 28 mei 2010, 12:46

Je moet die query uitvoeren in je database (phpMyAdmin).
Lees hier hoe je dat precies doet.
Jeroen

Gesloten