Hoe verhuis ik mijn forum naar een ander domein?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
MWel_RH

Hoe verhuis ik mijn forum naar een ander domein?

Bericht door MWel_RH » 27 mei 2010, 09:19

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik wil eens helemaal opnieuw beginnen met het forum dat ik opgezet heb. Heb zelf lopen *beep* en nu werkt e.e.a. niet meer goed.
Maar nu zou ik het Forum in zijn geheel tijdelijk even op een ander domein willen parkeren zodat ik de inhoud van sommige posts weer in de nieuwe opzet kan posten.
Hoe doe ik dat?
Kan ik gewoon de gehel inhoud van mijn domein incl. database zonder problemen over zetten of zijn er bepaalde folders die ik moet overzetten en onder het andere domein een nieuwe installatie maken?

Er is zeker geen functie in phpBB die dat alles in 1 keer voor mij regelt of wel? Een soort inpakker van alle benodigde files die ik op de nieuwe plek alleen maar hoef uit te pakken. Al dan niet in een versie installatie van het forum.

Groeten en alvast bedankt voor reacties!
Mike :ugeek:

PhilipvD

Re: Hoe verhuis ik mijn forum naar een ander domein?

Bericht door PhilipvD » 27 mei 2010, 10:10

Je kunt alle bestanden en mappen + database overzetten/kopiëren naar het nieuwe domein.

Wat je dan moet doen is het beheerderspaneel openen en naar de 'Cookie instellingen' gaan, daar verander je het cookie domein naar je nieuwe domein (bijvoorbeeld: .oud.nl word dan .nieuw.nl).
Vervolgens ga je naar 'Serverinstellingen' en ook daar verander je de domeinnaam + (indien nodig) het scriptpad naar de nieuwe locatie (staat het forum in de root dan moet je '/' invullen).

Als je je forum weer helemaal 'schoon' wilt maken (alle modificaties + andere aanpassingen ongedaan maken) dan kan je een nieuw phpBB3 pakket downloaden en dan alle bestanden behalve config.php overschrijven.
De database kan je opschonen met de 'Database cleaner' van de Support Toolkit van phpBB.com. Maak voordat je hieraan begint wel een volledige backup van je database!
Hier vind je een Nederlandse uitleg.

MWel_RH

Bericht door MWel_RH » 27 mei 2010, 10:55

BETER!!! :D

Heb even naar die cookies gekeken...moet ik de cookie naam ook veranderen of moet ik daar met mijn tengels afblijven?

Heb je ook enig idee waar op de server de database staat?
Is dat gewoon een file of is dat iets waar ikzelf niet zomaar bij kan?
Wanneer ik in het administratie gedeelte (plesk) inlog kan ik wel een backup van de database maken. Dat heb ik vorige week maar eens gedaan. Dan krijg je een zip file met iets daarin, maar geen idee wat ik daarmee kan. Zit het wachtwoord er dan nog op? Wat slaat het forumscript eigenlijk in de database op?
Want phpadmin (gebruikt plesk geloof ik) gaf ook aan dat ik het als gewone plette tekst kon inzien en kopieeren naar word ofzo!

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 29 mei 2010, 09:47

De cookie naam kun je beter wel even wijzigen ja, dit voorkomt dat je pc in de war raakt maar het hoeft niet persé.

Een backup maak je inderdaad in phpmyadmin of een ander database programma, laat er een sql bestand van maken en exporteer alle tabellen uit je database. Dat bestand importeer je dan weer in je nieuwe lege database.

Als je dat gedaan hebt en je hebt de bestanden ook geplaatst dien je in het bestand config.php nog even de nieuwe gegevens van je database te plaatsen en daarna kun je de cookie instellingen aanpassen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gesloten