RSS-feed van MSSTI werkt niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
MWel_RH

RSS-feed van MSSTI werkt niet

Bericht door MWel_RH » 25 mei 2010, 12:34

• Adres van je forum: http://www.swishcreations.com
    Event. modificaties op je forum: Portal 3; MSSTI RSS-feed; MSSTI taalkeuze
    Wanneer ontstond het probleem?na het opnieuwinstalleren van de MSSTI RSS-feed MOD
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Heb daar het perongelukt wissen van het gehele forum de laatste versie van phpBB maar geinstalleerd en dat gin goed. Gelukkig had ik nog een backup gemaakt een maandje eerder. Nadat die was terug gezet waren alle posts er wel weer maar alle avatars en bijlagen was ik kwijt... Nouja...dat komt wel weer.

Nu gebruik ik de RSS reader FeedDemon om de RSS feeds binnen te halen. Dus heb ik de laatste versie van MSSTI zijn RSS-feed scripts maar weer online gezet, maar dit werkt niet naar behoren.
Nu weet ik dat er standaard in het phpBB script ook een feed zit, maar wat is dat voor feed: RSS of ATOM?
En hoe haal ik die in een reader binnen?
Wanneer ik de RSS functie van het phpBB script zelf allemaal op ingeschakeld zet gebeurd er nog niets!

Wie kan me hierbij helpen?

PhilipvD

Re: RSS-feed van MSSTI werkt niet

Bericht door PhilipvD » 25 mei 2010, 13:35

phpBB maakt gebruik van ATOM feeds. Daar kan ik me dan met bijvoorbeeld de standaard reader van Mozilla Firefox op abonneren.
En volgens mij werkt FeedDemon ook met ATOM feeds. Maar dat weet ik niet zeker. Als je de ATOM feed van phpBB hebt geactiveerd, probeer dan eens of je ze met Mozilla Firefox kan lezen (er komt dan rechts in de adresbalk een feed logo te staan).

MWel_RH

Bericht door MWel_RH » 25 mei 2010, 15:48

Dat klopt allemaal, maar ik ben juist opzoek naar een desktop programma die de feed kan inlezen en mij middels een outlook achtige pop-up op de hoogte brengt dat er nieuwe posts zijn.

Tijdens het werk wil ik niet online te moeten gaan om eventuele nieuwe items te bekijken of om te kijken of er uberhaupt nieuwe posts zijn. Ik zie graag in 1 oogopslag of er iets nieuws is en beslis dan of ik het direct bekijk of wacht tot een tijdstip waarop ik het minder druk heb.

Maar even naar de feed terug te keren: ook wanner ik de feed van MSSTI uitgeschakeld heb en alles van de phpBB feed ingeschakeld heb zie ik nog niets in mijn google reader verschijnen.
Hoe is dat te verklaren dan?

Alvest bedankt voor een reactie! :)

Met vriendelijke groeten,
Mike

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 25 mei 2010, 16:22

Ik kan je helaas niet vertellen welk programma je hiervoor het beste kunt gebruiken, ik gebruik zelf alleen de reader die standaard al in Firefox zit en weet dat deze het prima doet.

Als ik nu je forum bezoek dan kan ik (via Firefox) de feeds gewoon lezen. Ik denk dus dat je vraag/probleem niet bij phpBB ligt maar bij het programma waarmee je de feeds probeert te lezen.

AlbertPool

Bericht door AlbertPool » 25 mei 2010, 18:46

Je kunt ze ook gewoon in Outlook lezen, je wilde immers een 'outlook-achtige' reader.

MWel_RH

Bericht door MWel_RH » 26 mei 2010, 07:47

AlbertPool schreef:Je kunt ze ook gewoon in Outlook lezen, je wilde immers een 'outlook-achtige' reader.
OHW!!!! :shock:
Dat wist ik niet! Is er ergens een handleiding waarin ik kan lezen hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Dat zal de ICT afdeling hier een veel betere oplossing vinden!
En daar kan ik ook aangeven dat berichten ouder dan bv een week automatisch opgeschoond worden?

En Outlook kan ook een ATOM-feed aan (die nu standaard in het phpbb-script zit bedoel ik dan).

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 26 mei 2010, 14:50

Dit is een phpBB support forum he. ;)
ATOM feed outlook 1e hit.

MWel_RH

Bericht door MWel_RH » 27 mei 2010, 09:12

Klopt die zag ik ook! :)
Maar voor 2003 moet men dus een add-on hebben...nou hebben! Die moet men kopen.
Heb wel 2 gratis add-on geprobeerd maar bij beide liep mijn outlook vast (waar ook al voor gewaarschuwd werd).

Ik haal mijn hele forum wel even van het internet en installeer de hele handel gewoon weer opnieuw met van alle MOD's ook de laatste versies. Hopelijk werkt de RSS of ATOM feed dan wel weer.

THANKS voor de info in ieder geval!

Met vriendelijke groeten,
Mike :ugeek:

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 27 mei 2010, 09:57

Nogmaals, ik denk niet dat jouw probleem bij phpBB ligt. Maar bij het programma wat je gebruikt. Ik kan namelijk via Firefox je feeds gewoon zien dus daar is niks mis mee.

MWel_RH

Bericht door MWel_RH » 27 mei 2010, 10:33

:lol: dan zie jij wel meer dan mij! :D
Wanneer ik niet ben ingelogd en via Firefox op het RSS icoon in de adresbalk klik en de allerbovenste kies krijg ik de melding :
No Items Available
Unfortunately there appears to be no news items on the page you have requested logged here

Deze melding krijg ik bij de meeste keuze mogelijkheden. Een paar geven aan dat ik moet inloggen alvorens ik de inhoud kan zien.

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 27 mei 2010, 10:50

Hmm, raar eergisteren heb ik ook gekeken en ik weet zeker dat ik de berichten toen gewoon kon lezen. In dat geval zou ik het eens proberen zonder die RSS MOD en gewoon de standaard ATOM feeds van phpBB gebruiken.

MWel_RH

Bericht door MWel_RH » 27 mei 2010, 11:11

Dat was ik ook al van plan.....maar dat heb je misschien al gemerkt omdat je ook reageert in mijn andere topic "verhuizen van mijn forum..." :D

Ik heb begin Maart per ongeluk de gehele inhoud van mijn domein gedelete! :cry:
Niet slim he? Alleen de database was er nog. gelukkig had ik een maand eerder een backup file vanuit het forum gemaakt en kon die terug zetten nadat ik de laatste versie van het forum geïnstalleerd had.
Maar ergens gaat er toch iets mis in de feed en ik verdenkt dat het die verwijdering en nieuwe installatie is geweest.

Tijd om schoon schip te maken en dus ff helemaal opnieuw te beginnen. :mrgreen:
Weet jij heel toevallig een goede ATOM feed reader in desktop versie? Ik gebruik nu FeedDemon, maar ik weet niet of die ook ATOM-feeds aan kan. Op google lees ik nl berichten dat het wel en niet mogelijk is.

De reden dat ik FeedDemon gebruik is dat die bij nieuwe berichten met een outlook achtige pop-up komt.
Kan dan zelf bepalen of ik erop reageer of wacht tot ik het minder druk heb.

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 27 mei 2010, 15:15

Ik denk dat je zelf even moet googelen. Ik maak (bijna) geen gebruik van dat soort readers dus dat kan ik je helaas niet vertellen. ;)

Gesloten