Updaten van 3.0.10 naar 3.0.7-PL1

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
GuAnita

Updaten van 3.0.10 naar 3.0.7-PL1

Bericht door GuAnita » 18 mei 2010, 13:27

Ik wil graag mijn forum updaten, ik heb dat al eens eerder gedaan maar toen gingen er een aantal zaken mis (of dat nu kwam door style gebruik of andere zaken daar ben ik nog altijd niet achter) waardoor er nu nog altijd een 3.0.1 versie draait... Hoog tijd dus om e.e.a. te updaten naar 3.0.7-PL1 En ja, dat wil ik graag zelf doen, maar waar te beginnen? aangezien ik al een behoorlijke tijd achter loop met updaten ben ik even de weg kwijt... Het lijkt mij (logisch) dat de automatisch updaters hier niet voor werken en dat een nieuwe install over het huidige forum heen niet verstandig is aangezien ik graag alle gegevens/berichten wil bewaren.

Graag zou ik tips ontvangen :)
Alvast heel hartelijk dank hiervoor!
GuAnita
(en ja.. ben vast erg blonT ;) sorry!)

Jeroen

Re: Updaten van 3.0.10 naar 3.0.7-PL1

Bericht door Jeroen » 18 mei 2010, 17:21

Berichten/leden/etc. worden opgeslagen in de database en staan los van je forumbestanden. Je kan in dit geval dus wel de forumbestanden overschrijven. Volg deze stappen:
  1. Maak uitbebreide backups van je forumbestanden en de database
  2. Download op onze site het phpBB 3.0.7-PL1 (laatste versie) pakket
  3. Overschrijf alle bestanden op je server met de nieuwe bestanden die je gedownload hebt, behalve config.php, de /images/ en /files/ map
  4. Ga naar adresvanjouwforum.nl/install/database_update.php om je database te updaten
  5. Verwijder de /install/ map
  6. Als je geen standaard stijl gebruikt moet je die handmatig updaten
Hopelijk kan je hier wat mee, en nee, je bent niet blont :)
Jeroen

Gesloten