Massa Email werkt Niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Beertjebabbel
Contacteer:

Re: Massa Email werkt Niet

Bericht door Beertjebabbel » 08 mei 2010, 22:53

Hier sleept het nog steeds aan ...
Ze begrijpen ons denk ik niet goed.
Ze vragen mij om het mailprogramma door te geven ... Geen idee

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 09 mei 2010, 06:41

AirWarrior schreef:
ronniealmelo schreef:Is er ook een mogelijkheid om alle email adressen te zien van je gebruikers ?
voor bv. een ander email programma ?
Ja daar is een mod voor maar kan zo snel de link ernaar toe niet vinden.

Dat is deze ACP User email list
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Beertjebabbel
Contacteer:

Bericht door Beertjebabbel » 13 mei 2010, 23:42

Mijn domein geeft nog steeds aan dat het een fout in de php moet zijn.
Wel vreemd als ik niets aan de scripts heb veranderd in de tussentijd ...

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 14 mei 2010, 08:24

Wat geeft ie dan precies aan? Is het een foutmelding, of waar zie je die melding staan dan?
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Beertjebabbel
Contacteer:

Bericht door Beertjebabbel » 16 mei 2010, 15:25

Er komt op dat ik in het logboek moet kijken en daar staat de fout
Email fout>>mail/PHP/mail()/adm/index.php.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 16 mei 2010, 15:46

Heb je toegang tot de error logs van je website? Je zou daar eens in kunnen kijken of er nog vreemde meldingen uit komen, maar ik blijf erbij dat dit een probleem is wat bij de host ligt, zeker omdat jullie beweren niets veranderd te hebben aan de instellingen.
Jeroen

Beertjebabbel
Contacteer:

Bericht door Beertjebabbel » 16 mei 2010, 21:24

Nee, absoluut niets veranderd ...
Hoe zou ik in die errors moeten komen?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 17 mei 2010, 10:00

Erg vervelend probleem van MijnDomein. De massa email werkt als je 1 of 2 gebruikers opgeeft, als er meerdere gebruikers opgegeven worden dan verschijnt de error. Lijkt er dus op dat er een bepaalde 'trechter' wordt gebruikt, maar MijnDomein ontkent dat. Ze blijven wijzen naar phpBB, maar met de originele bestanden van phpBB testen resulteert nog steeds in een error. Wélke error het is, is lastig te achterhalen. PhpBB geeft alleen weer dat de error in /adm/index.php ligt maar dat is alleen maar het bestand waarmee opdracht gegeven wordt tot het verzenden.

Het stomme is dat MijnDomein blijft zeggen dat de instellingen of de mailfunctie fout is, maar ik weiger dat te geloven omdat het bij het versturen van 1 of 2 mails wél goed gaat. Plus dat het wel goed gaat met dezelfde instellingen bij een andere host.

De enige logs die beschikbaar zijn, zijn de acces logs. Errorlogs krijg je niet te zien bij MijnDomein.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 17 mei 2010, 10:46

Hebben jullie al eens geprobeerd SMTP gegevens van je host in te vullen bij beheerderspaneel -> tabblad algemeen -> instellingen e-mails?
Jeroen

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 17 mei 2010, 11:50

Jep. Dan doet-ie het helemaal niet, ook mails ivm abbonnementen en PB-notificaties niet.

Het probleem ligt echt bij de massa-mails. 1 mail (verstuurd via de massa-mailfunctie) werkt. 2 mails tegelijk werkt ook. 3 is teveel en resulteert in een error. Ook als je de pakketgrootte aanpast werkt het niet. Als je "verstuur direct" uitvinkt lijkt het in eerste instantie te werken, maar het resulteert dan in fouten gegenereert door cron.php. Hij pikt het dus simpelweg niet als er meer dan 2 emails tegelijk verstuurd moeten worden.

Beertjebabbel
Contacteer:

Bericht door Beertjebabbel » 17 mei 2010, 22:08

Hier net zo ... en ik heb het grootste pakket ook ...

sajaki

Bericht door sajaki » 18 mei 2010, 12:07

Ger schreef:Erg vervelend probleem van MijnDomein. De massa email werkt als je 1 of 2 gebruikers opgeeft, als er meerdere gebruikers opgegeven worden dan verschijnt de error. Lijkt er dus op dat er een bepaalde 'trechter' wordt gebruikt, maar MijnDomein ontkent dat. Ze blijven wijzen naar phpBB, maar met de originele bestanden van phpBB testen resulteert nog steeds in een error. Wélke error het is, is lastig te achterhalen. PhpBB geeft alleen weer dat de error in /adm/index.php ligt maar dat is alleen maar het bestand waarmee opdracht gegeven wordt tot het verzenden.
ik heb net exact dezelfde foutboodschap en ik zit bij one.com. massamails werken niet tenzij ik maar enkele forumleden selecteer.

Beertjebabbel
Contacteer:

Bericht door Beertjebabbel » 26 mei 2010, 22:37

Iemand al iets wijzer?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 28 mei 2010, 09:01

Beertjebabbel schreef:Iemand al iets wijzer?
Nope. Denk ook niet dat het erin zit. Mijndomein lijkt onwillig om er iets aan te doen, het beste advies als je van massa-email gebruikt wil maken is denk ik over te stappen naar een andere host.

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 28 mei 2010, 12:55

En het gebruiken van de smtp-server van je internetprovider. Lost dat wat op?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 28 mei 2010, 13:03

edit: laat maar, verkeerd gelezen :mrgreen:
Jeroen

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 28 mei 2010, 13:14

Edit: Pietje had zijn bericht al gewijzigd. :P
Laatst gewijzigd door Jeroen op 28 mei 2010, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: sorry :mrgreen:

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 28 mei 2010, 15:00

PhilipvD schreef:En het gebruiken van de smtp-server van je internetprovider. Lost dat wat op?
Zie hier:
Ger schreef:Dan doet-ie het helemaal niet, ook mails ivm abbonnementen en PB-notificaties niet.
MijnDomein claimde op een gegeven moment dat wij dan de SMTP instellingen verkeerd zouden hebben. Uiteindelijk heb ik ze zover gekregen dat zij de SMTP instellingen hebben ingevuld en toen werkte nog steeds geen enkele mail (dus ook notificatie-mails niet). En toen lag het volgens MijnDomein ineens weer aan fouten in de software van phpBB.
Wijziging: de SMTP van de internetprovider zeg je. Verkeerd gelezen.
Dat lijkt me ook niet ideaal, aangezien alle mails van het forum dan vanaf de eigen provider gestuurd worden. Daar betaal je niet voor, ik denk dat Ziggo/UPC/KPN/Whatever dan heel snel gaat steigeren. Proberen kan echter geen kwaad, als 'showcase' dat het niet aan phpBB ligt.

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 28 mei 2010, 15:12

Precies, ik dacht meer aan een 'tijdelijke' oplossing voor de mensen met dit probleem. En of die providers zo snel erover zullen klagen weet ik niet. Hangt af van hoe jouw provider ermee omgaat.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 28 mei 2010, 15:18

Kweenie. Kijk, je hebt een abonnement voor persoonlijk gebruik. Op het moment dat je massa-mails gaat versturen dan heb je het over grote groepen en krijgt de mailserver ineens honderden (zoniet duizenden) mails voor de kiezen. En in de voorwaarden van Ziggo bijvoorbeeld staat:
De Klant is ermee bekend dat de capaciteit van het Netwerk niet onbeperkt is, waardoor overmatig gebruik door de Klant van Ziggo Internet overbelasting van het Netwerk en hinder bij andere gebruikers tot gevolg kan hebben. De Klant mag daarom niet dusdanig overmatig gebruik maken van, of verkeer genereren op het Netwerk, dat dit andere gebruikers van het Netwerk hindert of het Netwerk overbelast. Als zich een dergelijke situatie voordoet, informeert Ziggo de Klant over zijn overtreding van deze bepaling en maakt de Klant hieraan onmiddellijk een einde. Als de Klant niet aan deze verplichting voldoet, kan Ziggo maatregelen nemen.
Nu ben ik niet zó bekend met de capaciteiten van mailservers, maar ik kan me zo voorstellen dat een mailserver voor particuliere klanten niet berekend is op zoiets.

Neemt niet weg dat om te testen best even een gebruikersgroep van een man of tien gepakt kan worden. Als dat gaat, dan zal de rest ook wel goed gaan en kunnen we misschien weer iets tegenover MijnDomein inbrengen.

Gesloten