- Adres van je forum: http://breimachineforum.tipp2001.nl
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem?gisteren
phpBB versie: 3.0.5
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? ja ip bans
Wat is het probleem?
forum is weg door fatal error
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
forum is weg door fatal error
Re: forum is weg door fatal error
Zou je host is vragen of ze het geheugen van php willen opschroeven. Of je moet zelf het php.ini bestand kunnen/mogen aanpassen om het geheugen te vergroten.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
php.ini kan ik niet bij, maar ik kan wel via phpMyAdmin een backup importeren, zou dat helpen?
Nee dit ligt echt bij het geheugen limiet van PHP. Ik zou even contact opnemen met je host en aan hun vragen of ze dit limiet kunnen verhogen of een andere oplossing hiervoor kunnen bedenken.
ja dat begrijp ik, maar als ik de update terug zet dan zitten daar die IP bans niet bij, dat doe ik dan wel opnieuw, het gaat erom dat ik het forum weer aan de praat wil hebben.
De ip bans doe ik dan wel vie htaccss.
De ip bans doe ik dan wel vie htaccss.
-
Als je je host vraagt, en die verhoogt de geheugenlimiet, hoef je de update niet terug te zetten.
Als je de update terugzet, zijn de forumberichten en topics geplaatst tussen het maken en terugzetten van de update, ook weg.
Als de fout is ontstaan terwijl er niets is veranderd, dan kan het niet anders of de provider heef de limiet teruggeschroefd.
Als je de update terugzet, zijn de forumberichten en topics geplaatst tussen het maken en terugzetten van de update, ook weg.
Als de fout is ontstaan terwijl er niets is veranderd, dan kan het niet anders of de provider heef de limiet teruggeschroefd.
Geheugen verhogen gaat even niet lukken, host is op vakantie en ik kan ook niet echt zeuren, want ik heb gratis hosting daar.
Nu heb ik het volgende bedacht, als ik een backup maak van het hele forum met uitzondering van de banlist-php en deze terugzet, werkt dat dan?
Nu heb ik het volgende bedacht, als ik een backup maak van het hele forum met uitzondering van de banlist-php en deze terugzet, werkt dat dan?
Denk je echt dat het aan de hoeveelheid IP bans ligt? Dan heb je wel een enorme lijst IP bans staan 

Jeroen
Pietje schreef:Denk je echt dat het aan de hoeveelheid IP bans ligt? Dan heb je wel een enorme lijst IP bans staan
ja die had ik gedownload bij 'stop forum spam' we krijgen elke dag/nacht tussen de 8-12 fakemeldingen, dat werd ik een beetje zat, maar het bleken zo'n 4000 ip's te zijn......
Dat heeft helemaal geen zin, je moet gewoon updaten naar de meest recente versie, 3.0.7-PL1, dat scheelt waarschijnlijk al 99% van de spammers die je nu krijgt.
IP adressen van spambots bannen heeft vaak ook helemaal geen zin, meestal gebruiken ze een IP namelijk maar 1x. Gewoon je forum up to date houden en anders dit topic even doorlezen. Maar ik zou eerst zorgen dat je forum up to date is.
Je kan inderdaad proberen de banlist tabel niet mee te nemen en dan backup terugzetten. Maak wel goede backups voor je hieraan begint.
IP adressen van spambots bannen heeft vaak ook helemaal geen zin, meestal gebruiken ze een IP namelijk maar 1x. Gewoon je forum up to date houden en anders dit topic even doorlezen. Maar ik zou eerst zorgen dat je forum up to date is.
Je kan inderdaad proberen de banlist tabel niet mee te nemen en dan backup terugzetten. Maak wel goede backups voor je hieraan begint.
Jeroen