Forum-afbeelding toevoegen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
TenZ-NL

Forum-afbeelding toevoegen

Bericht door TenZ-NL » 02 mei 2010, 23:08

• Adres van je forum: http://www.dutcharmedforces.nl/forum/index.php
    Event. modificaties op je forum:Geen
    Wanneer ontstond het probleem?Direct
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Alleen optisch
    Wat is het probleem?
Beste PHP-techneuten, ik heb een klein probleempje.

Ik ben een nieuw forum aan het opzetten na een tijd van een gratis forumservice gebruik te hebbne gemaakt. De ruwe opzet is redelijk klaar maar ik wil nog wat finetunen. Nu heb ik een aantal logootjes gemaakt die ik wil gebruiken als forum afbeeldingen.

In het ACP bestaat de mogelijkheid om per forum een afbeeldingkje toe te voegen maar wat ik ook probeer, het wil niet lukken. Ik heb een aantal mappen geprobeerd als locatie en zelf het afbeeldingsformaat veranderd van .png in .gif maar het wil maar niet lukken. De afbeeldingsgrootte is hetzelfde als de originele forum"bullet".

Zie ik wat over het hoofd of gaat het simpelweg niet?

Mvgr Jacco

Kevin
Contacteer:

Re: Forum-afbeelding toevoegen

Bericht door Kevin » 03 mei 2010, 08:43

Dat zou moeten kunnen.

Stel je zet de afbeelding genaamd test1.jpg in de map images/forum_img op de server, dan zou je link die je bij de foruminstellingen moet ingeven volgens mij worden.

Code: Selecteer alles

/images/forum_img/test1.jpg
Het is een relatieve link dus het gedeelte http://www.dutcharmedforces.nl mag dus niet in de link voorkomen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

TenZ-NL

Bericht door TenZ-NL » 03 mei 2010, 17:39

Hoi Kevin, bedankt voor je antwoord.

Heb het net nog eens geprobeerd nav jouw advies maar het wil niet lukken. Krijg steeds de melding "Waarschuwing! De gespecificeerde afbeelding bestaat niet."

Link naar een screenshot van de mapstructuur: http://i41.tinypic.com/35jb42o.jpg

Het gaat dus om /public/sites/www.dutcharmedforces.nl/forum/images/BFBC2.gif. Dus als ik je goed begrepen heb zou ik dus /forum/images/BFBC2.gif als locatie moeten ingeven? Of moet de afbeelding in een aparte map geplaatst worden?

Mvgr Jacco

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 03 mei 2010, 18:32

Of dat moet weet ik niet, zou je is kunnen proberen.

En nee de link is relatief aan je forum, dus je zit al in de map forum. Het zou dan moeten worden: /images/BFBC2.gif
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Jeroen

Bericht door Jeroen » 03 mei 2010, 18:33

Probeer eens /images/BFBC2.gif in te vullen aangezien /forum standaard al "ingevuld" wordt.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 03 mei 2010, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: kevin was net wat eerder
Jeroen

TenZ-NL

Bericht door TenZ-NL » 03 mei 2010, 22:44

Kevin en Pietje, nogmaals dank, het is gelukt :)

Alleen...de forumtitel/benaming is nu verschoven, die staat nu bovenin. Kan ik daar iets aan doen?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 03 mei 2010, 23:04

Dat komt omdat de forum afbeelding links van de titel/beschrijving wordt geplaatst.
Hoe zou je het dan willen hebben?
Jeroen

TenZ-NL

Bericht door TenZ-NL » 03 mei 2010, 23:13

In 1e instantie dacht ik dat de afbeelding de grijze "bullit" zou overschrijven, zoiets dacht ik gelezen te hebben. Maar goed, daar is mee te leven.
De tekst zou ik gewoon, net als de rest, weer een enter naar onder willen hebben zodat de beschrijving weer in het midden van de hoogte (net als bij de andere forums) komt te staan.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 03 mei 2010, 23:15

TenZ-NL schreef:In 1e instantie dacht ik dat de afbeelding de grijze "bullit" zou overschrijven, zoiets dacht ik gelezen te hebben
Die afbeelding geeft aan of er nieuwe berichten binnen dat forum zijn of niet, de afbeelding die jij toegevoegd hebt is "voor de sier" :)

In ieder geval, daarvoor zul je in de theme bestanden van je stijl aanpassingen moeten gaan doen. Ik zal morgen eens voor je kijken wat je precies moet aanpassen daarvoor.
Offtopic berichten hierop volgend zijn gesplitst naar: viewtopic.php?f=54&t=53809
- Jim
Jeroen

Gesloten