Tijdslimiet voor posten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
black lion
Contacteer:

Tijdslimiet voor posten

Bericht door black lion » 10 apr 2010, 20:38

• Adres van je forum: http://www.curacao.nl/forum/
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem? na update 3.0.7-PL1
    phpBB versie: 3.0.7-PL1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
De tijdslimiet instellen (hoe en waar)
Voor ons forum graag info hoe en waar de tijdlimiet voor het posten in te stellen. Is een vraag van een aantal forummer's vaak juist diegenen die wat uitgebreid schrijven.

PS; ben de 2e beheerder van het forum.
..

Jeroen

Re: Tijdslimiet voor posten

Bericht door Jeroen » 10 apr 2010, 21:29

Beheerderspaneel -> Tabblad algemeen -> Instellingen berichten -> "Tijd tussen berichten" op de waarde instellen die je wilt.

Je kan de instelling ook "omzeilen" door permissies in te stellen voor bepaalde gebruikers/groepen.
Jeroen

black lion
Contacteer:

Bericht door black lion » 11 apr 2010, 00:30

Danki @Pietje, had dit wel gezien maar dacht steeds dat het de tussenpoos was van posten. :|

EelkeB

Bericht door EelkeB » 12 apr 2010, 12:15

Ik begrijp dat het gaat om de tijd dat je kunt doen over het typen van een bericht. Dit is niet de instelling "tijd tussen berichten", want dat gaat erover hoe snel je na elkaar verschillende berichten mag insturen.

Dit kan aan de sessie-tijd liggen (de tijd waarna een sessie, bij inactiviteit, automatisch wordt afgesloten), maar in mijn zoektocht naar waar deze instelling te vinden is ("Instellingen serverprestatie"), kwam ik ook de instelling "Maximale tijd om een formulier te versturen" tegen onder "Instellingen beveiliging". Volgens mij is dat een nieuwe instelling, maar die zou er ook invloed op moeten hebben. Bij mij staat deze op 7200 seconden, wat op zich toch wel voldoende zou moeten zijn. De sessie-tijd zou ik niet langer zetten dan 1800 seconden (een half uur), want dat is ook een stukje veiligheid.

Overigens, als je bij het insturen van een bericht een foutmelding krijgt, kun je inloggen en dan met de back-knop teruggaan naar je bericht-formulier. Die een keer insturen levert dan een foutmelding op van een ongeldig formulier, maar daarna nog een keer insturen gaat wel goed.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

black lion
Contacteer:

Bericht door black lion » 28 apr 2010, 04:08

Dank @EelkeB; Dat was het idd, na veel zoeken heb ik die ook gevonden. Probleem is nu dus opgelost. Ik reageer wat laat omdat ik ineens een aantal weken een aantal Jobs had die veel tijd van me vergde. :roll: :roll: :roll: :roll:

Gesloten