Bepaalde BBcodes uitstellen voor gebruikers

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Zathura
Contacteer:

Bepaalde BBcodes uitstellen voor gebruikers

Bericht door Zathura » 22 apr 2010, 17:21

Is het mogelijk om bepaalde BBcodes uit te stellen voor gebruikers en dat alleen moderators en beheerders die BBcodes kunnen gebruiken?

AlbertPool

Re: Bepaalde BBcodes uitstellen voor gebruikers

Bericht door AlbertPool » 22 apr 2010, 18:51

Je kunt ze onzichtbaar maken bij de knoppen. Dit is bij de instellingen van de BBcode, 'Toon bij het plaatsen van een bericht'. Aan mensen die de code mogen gebruiken, beheerders/moderators dus vertel je de BBcode zodat zij die kunnen gebruiken. Dit is natuurlijk de simpelste methode, als je wilt dat beheerders/moderators ook een knop zien bij het maken van een bericht, is er meer nodig.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 22 apr 2010, 19:44

Ja, da's lekker veilig. :? Vervolgens quote een gewone gebruiker de moderator en hij weet ook hoe het zit. Dat wil je echt niet.

Beter is om het topic [BETA] Beheerders/Moderators BBCode door te lezen. Dan maak je een onderscheid op basis van autorisaties, zoals het hoort.

Zathura
Contacteer:

Bericht door Zathura » 22 apr 2010, 20:53

^ Bedankt, maar is dit dan ook mogelijk voor standaard BBcodes?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 23 apr 2010, 08:00

Ik heb het idee van wel, je zou dan de [mod=] moeten vervangen door de juiste BBcode. Niet getest, dus zorg voor backups!

Zathura
Contacteer:

Bericht door Zathura » 23 apr 2010, 17:01

Volgens mij gaat het niet, maar kan ook iets verkeerd gedaan hebben. Ik heb dit geprobeert voor te testen, zodat alleen moderators en beheerders vette teksten kunnen typen.

Code: Selecteer alles

// Beheerders/Moderators BBCode only
    // Je kunt zelf de rechten nog veranderen door bijvoorbeeld door "m_" te vervangen met "m_edit".  (Enkel moderators die berichten mogen wijzigen.)
    $mod_bbcode_auth = ( $auth->acl_get('a_') || $auth->acl_get('m_', $forum_id) ) ? TRUE : FALSE;
    if ( !$mod_bbcode_auth )
    {
        $message_parser->message = preg_replace("/\[b\](.*?)\](.*?)\[\/b\]/s", "", $message_parser->message);
    } 

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 23 apr 2010, 17:50

En probeer dit eens?

// Je kunt zelf de rechten nog veranderen door bijvoorbeeld door "m_" te vervangen met "m_edit".  (Enkel moderators die berichten mogen wijzigen.)
    $mod_bbcode_auth = ( $auth->acl_get('a_') || $auth->acl_get('m_', $forum_id) ) ? TRUE : FALSE;
    if ( !$mod_bbcode_auth )
    {
        $message_parser->message = preg_replace("/\[b\](.*?)\[\/b\]/s", "", $message_parser->message);
    } 

Zathura
Contacteer:

Bericht door Zathura » 23 apr 2010, 19:27

De gebruikers kunnen de knop nog zien staan, maar als ze een tekst tussen de codes plaatsen, dan verschijnt die tekst niet. Het zou leuk zij dat die knop er bij de gebruikers niet staat en als ze die codes toch gebruiken dat er dan gewoon die codes mee in hun bericht worden geplaatst. Maar ik weet niet of dit wel mogelijk is?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 23 apr 2010, 20:22

if ( !$mod_bbcode_auth )
        {
            $message_parser->message = preg_replace("/\[b\](.*?)\[\/b\]/s", "\1", $message_parser->message);
        } 
Ik zou zo uit mijn hoofd niet weten hoe je een standaard BBcode-knop kunt verbergen.

Zathura
Contacteer:

Bericht door Zathura » 24 apr 2010, 16:36

^ Spijtig, maar toch bedankt.

Btw: Zou het mogelijk kunnen zijn als ik alle BBcodes uitstel voor gebruikers, dat ik dan in mijn bestanden kan instellen dat ze gebruikers toch nog de BBcodes qoute,img en youtube zouden kunnen gebruiken?

Zathura
Contacteer:

Bericht door Zathura » 14 jun 2010, 22:27

Is al een tijdje geleden, maar ik heb een nieuwe vraag hierover. Als leden hun tekst tussen de uitgestelde BBcodes plaatsen, dan verschrijn t er helemaal niets.

Ik zou het graag zo hebben.

Stel: een lid gebruikt de BBcode onderlijnt. die heb ik uitgeschakeld, dus als hij tussen die tags een tekst typt, dan komt die tekst niet tevoorschijn als hij zijn bericht post. Maar ik zou graag hebben dat de tekst dan zo tevoorschijn komt in zijn bericht.

[u]Hallo iedereen[u]

Gesloten