Gebruikersgegevens niet benaderbaar - update naar 3.07PL mis

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gripgrap

Gebruikersgegevens niet benaderbaar - update naar 3.07PL mis

Bericht door Gripgrap » 18 apr 2010, 08:22

• Adres van je forum: http://forum.west-papua.nl/phpBB/index.php
    Event. modificaties op je forum:logo en 2 databasevelden
    Wanneer ontstond het probleem?updatepoging
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?updatepoging
    Wat is het probleem?
1. op alle pagina's de melding: Not able to open ./cache/data_global.php. Dat bestand staat inderdaad niet in de cachemap.

2. Beheergedeelte werkt deels niet meer. Zodra ik wil doorklikken op een gebruiker krijg ik geen resultaat. Wel de volgende melding
PHP Notice: in file /includes/acp/acp_users.php on line 144: Undefined index: ACP_USER_WARNINGS
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 150: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 152: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 153: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 154: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)

3. De update naar phpBB3 versie 3.07 PL is blijven steken in de update van de database. Hij gaf een aantal foutmeldingen, maar ik zei in de admin wel dat er wijzigingen die zijn aangebracht. bijv. NEWLY_REGISTERED staat er nu bij.
Ik wilde van phpBB-3.0.5naar 3.0.7-PL1 en daarna de NLlanguage packs installeren, zoals mij werd aangeraden, maar heb daarna de complete versie NL phpB 3.0.7-PL1geprobeerd te installeren.

Misschien is mijn hele probleem op te lossen door een wel succesvolle upgrade, maar ik heb behalve een update ook een complete versie geprobeerd. beide bleven steken op dezelfde plaats bij het updaten van de database. Behalve een hele rits queries die hij niet vond (melding: kan geen kwaad), liep hij vast op includes meldingen.

Zou wel fijn zijn als iemand me een in elk geval kan helpen weer bij de gebruikers te komen, en beter is misschien nog als iemand kan zorgen dat die update goed gaat.

..

EelkeB

Re: Gebruikersgegevens niet benaderbaar - update naar 3.07PL

Bericht door EelkeB » 19 apr 2010, 08:46

Het is belangrijk om te weten welke foutmeldingen je krijgt bij de update. Als je de bestanden uit een normale download hebt overgezet (je had dan kennelijk geen mods die je wilde bewaren) en je taal en stijl (als je een afwijkende stijl gebruikt) hebt bijgewerkt, dan moet je nog install/database_update.php draaien om ook je database up to date te brengen. Dit kan wat tijd in beslag nemen. In principe zou het geen probleem moeten zijn om deze te draaien als je al een deel van de database update hebt gedaan.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Gripgrap

Bericht door Gripgrap » 20 apr 2010, 11:55

Eelke bedankt voor je reactie. Ik krijg steeds de volgende melding bij het aanpassen van de database:

Bezig met updaten gegevens

Voortgang ::
Fatal error: SQL ERROR [ mssql ]

Invalid column name 'user_new'.
Invalid column name '%.*ls'. [207]

SQL

SELECT TOP 1 1 FROM sql_frmadmin.phpbb_users WHERE user_new = 0

BACKTRACE

FILE: includes/db/mssql.php
LINE: 153
CALL: dbal_mssql->sql_error()

FILE: includes/db/mssql.php
LINE: 205
CALL: dbal_mssql->sql_query()

FILE: includes/db/dbal.php
LINE: 170
CALL: dbal_mssql->_sql_query_limit()

FILE: install/database_update.php
LINE: 1452
CALL: dbal_mssql->sql_query_limit()

FILE: install/database_update.php
LINE: 397
CALL: change_database_data()

in D:\Projects\west-papua.nl\subdomains\forum\httpdocs\phpBB3\includes\db\dbal.php on line 657

Gripgrap

Bericht door Gripgrap » 20 apr 2010, 14:05

Ik heb inmiddels een oude versie teruggezet van het forum.
Dit heeft echter niet geholpen om de backoffice bruikbaar te maken.
Als ik de gegevens van een gebruiker op vraag krijg ik de volgende melding:
PHP Notice: in file /includes/acp/acp_users.php on line 144: Undefined index: ACP_USER_WARNINGS
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 150: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 152: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 153: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /adm/index.php on line 154: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3247)

Als ik permissies groepen wil openen dan krijg ik de volgende melding:
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions_admin.php on line 242: Undefined index: G_NEWLY_REGISTERED

Er zijn dus in de database een (beperkt?) aantal wijzigingen aangebracht. Want newly registrered kan ik me voordien bij versie 3.5 niet herinneren.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 21 apr 2010, 07:02

Mag ik uit de foutmeldingen opmaken dat je gebruik maakt van Microsft SQL Server?
Dutch Open Projects

Gripgrap

Bericht door Gripgrap » 21 apr 2010, 08:30

Ja Eelke dat klopt.

Gripgrap

Bericht door Gripgrap » 22 apr 2010, 16:54

Tsja als er dan niemand is die me kan helpen is er kennelijk geen andere uitweg dan een compleet nieuw forum aan te maken en vervolgens de nieuwe databasestructuur maar te kopiëren over de bestaande database??!!

EelkeB

Bericht door EelkeB » 26 apr 2010, 12:38

Je nadeel is een beetje dat er weinig ervaring zal zijn met het gebruik van MS SQL met phpBB. Misschien dat je op het internationale forum meer succes hebt.
Dutch Open Projects

Gesloten