Upgrade naar 3.0.7-pl1

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
maarten-jan

Upgrade naar 3.0.7-pl1

Bericht door maarten-jan » 18 apr 2010, 21:50

Huidige phpBB versie: 3.0.5
Adres van je forum: http://www.forum.lanciathema.nl
Servicetaak: Upgrade forum
link naar modificatie (indien van toepassing):
Link naar het support topic over deze aanvraag: viewtopic.php?t=

Wie wil en kan me helpen bij de upgrade van mijn forum? Bij release 3.0.6 ben ik begonnen maar liep er uiteindelijk van alles fout met de upgrade van Gallery. Ik ben toen terug gegaan naar de backup. Ik heb namelijk een aantal MOD's die het onmogelijk maken een standaard upgrade te doen. Dan ben ik alles kwijt. Advies is ook welkom aangezien ik een eigen stijl heb (prosilver gebaseerd).
Mijn MOD's zijn:
-Contact admin (zou mogen vervallen want wordt eigenlijk niet gebruikt)
-Faq manager
-Links
-Links in new window
-phpBB gallery
-Who was here
-Autoresize van foto's naar 800x600
En natuurlijk de NL taal. Ook gallery moet een upgrade krijgen naar meest recente.

Als je wilt helpen graag. Stappenplan dat ik zelf kan uitvoeren vind ik ook prima.

Jeroen

Re: Upgrade naar 3.0.7-pl1

Bericht door Jeroen » 18 apr 2010, 21:53

Ga je het eerst zelf nog proberen d.m.v. support? Dan kan ik je topic verplaatsen naar het support forum.
Dit Service forum is namelijk niet bedoeld voor support.

Het is in ieder geval goed als je het eerst zelf zou proberen (met behulp van support), wie weet lukt het :)

maarten-jan

Bericht door maarten-jan » 19 apr 2010, 07:27

Hallo Pietje,

Bedankt voor je snelle reactie. In principe maakt het mij niet zoveel uit. Ik kan ofwel support vragen of iemand verzoeken de upgrade te doen. Mijn voorkeur heeft support ( en dan is dit idd het verkeerde forum) omat ik in de toekomst ook weer naar de volgende versie toe moet.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 19 apr 2010, 09:05

verplaatst naar support.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 19 apr 2010, 09:33

In principe houdt de automatische updater rekening met MODs. Heb je dat al geprobeerd? Als je veel MODs hebt zou ik wel aanraden de update eerst op een test-omgeving te doen.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

maarten-jan

Bericht door maarten-jan » 19 apr 2010, 13:54

Hoi Eelke, dat van die testomgeving vind ik een uitstekend plan. Die heb ik alleen nog niet. Hoe maak je een testomgeving? Ik houd altijd mijn backups bij waardoor ik atijd weer terug kan. Ik neem aan dat je dan een aparte database en installatie van phpbb moet doen door een backup van de huidige situatie in te lezen?

Ik dacht dat MOD's altijd overschreven worden. Als dat niet zo is dan maakt dat het makkelijker. Ik draai bij een provider die aangeeft dat ik moet updaten. De updater die dan zijn werk doet gooit alles eruit; ook bijvoorbeeld het taalpakket.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 19 apr 2010, 14:47

Sorry, meestal link ik wel naar de Wiki als ik een lokale testomgeving in de strijd gooi :) http://wiki.phpbb.nl/Lokale_ontwikkelomgeving

Dat klinkt dan als een updater van je host zelf, en een phpBB-versie die ook via een automatische installer van je host is geinstalleerd? Let wel op dat die installaties hier beperkt ondersteund worden, omdat wij niet weten welke wijzigingen zo'n host heeft aangebracht. Misschien is het de moeite waar om je forum een keer clean te installeren vanaf een normale download en de mods opnieuw toe te passen.
Dutch Open Projects

maarten-jan

Bericht door maarten-jan » 19 apr 2010, 17:16

Mijn provider (Antagonist) heeft idd een auto updater, die wil ik alleen niet meer gebruiken dus ik doe nu alles via het ACP. De mods heb ik ook zelf geïnstalleerd en dat ging eigenlijk prima.

Ik ga in ieder geval een test installatie doen. Ik zal daarna eens kijken hoe het uitwerkt met de upgrade.

Kun je een testomgeving naar de live site kopieren of moet je in je productieomgeving die upgrade opnieuw doen?

EelkeB

Bericht door EelkeB » 20 apr 2010, 07:13

Je kunt de code na een update naar je live site kopiëren. Je moet dan nog wel de database-update draaien. Hiervoor upload je tijdelijk de directory install uit de download van de nieuwste versie en draait het bestand install/database_update.php
Dutch Open Projects

Gesloten